Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hyvän fiiliksen maksuton tapahtuma: bränditutkimus Sunsets Kuopio -tapahtumalle

Esselström, Veera; Hänninen, Ronja (2022)

Avaa tiedosto
Esselstrom_Hanninen.pdf (2.645Mt)
Lataukset: 


Esselström, Veera
Hänninen, Ronja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112223490
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Sunsets Kuopio -tapahtuman brändiä eli tapahtuman tunnettuutta ja mieli-kuvaa kuluttajien ja yhteistyökumppaneiden keskuudessa. Sunsets Kuopio on maksuton urheilun ja viihteen tapahtuma, joka järjestetään vuosittain Kuopion satamassa elokuun ensimmäisenä viikonloppuna. Alueelta löytyy aktiviteettia kaiken ikäisille. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisena tapahtuman brändi nä-kyy kuluttajien ja yhteistyökumppaneiden näkökulmasta sekä miten niiden mielikuvat eroavat toisistaan. Tutkimuksessa myös selvitetään tapahtuman tunnettuutta kuluttajien ja yhteistyökumppanien keskuudessa. Lisäksi opinnäytetyössä selvitetään, miten ja missä kanavassa tapahtuman kannattaisi markkinoida brändi-ään.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, johon käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetel-mää. Kyselyitä luotiin kaksi erilaista, toinen yleiseen jakoon kuluttajille ja toinen tapahtuman yhteistyö-kumppaneille.
Yleinen kysely julkaistiin Sunsets Kuopion kotisivuilla, sosiaalisessa mediassa ja henkilökohtaisissa sosiaali-sen median kanavissa. Kyselyyn vastattiin anonyymisti. Yhteistyökumppaneille tehty kysely lähetettiin suo-raan sähköposteihin mutta kyselyyn vastattiin anonyymisti. Kyselyt jaettiin neljään eri osioon aihealueen mukaan: demografiset tiedot, tapahtuman tunnettuus, mielikuvat tapahtumasta ja tapahtuman markkinointi.
Tulosten perusteella tapahtumaa pidetään viihdyttävänä ja erilaisena, hyvän mielen tapahtumana. Kulutta-jien ja yhteistyökumppaneiden mielikuvat vastaavat tutkimuksen perusteella toisiaan. Molempien kyselyiden perusteella Sunsets Kuopio on kuitenkin tapahtumana edelleen melko tuntematon. Tulosten perusteella Sunsets Kuopion tulisi markkinoida itseään eniten sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tulosten perusteella tapahtuman brändi nähdään siis positiivisena mutta osittain tuntemattomana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste