Finlandia Hotelsin imago ja tunnettuus
Hannus, Siiri (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423911
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423911
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli Finlandia Hotels -ketjun imago ja tunnettuus. Tehtävänä ja tavoitteena oli selvittää, millainen imago ketjulla on ja mikä on ketjun tämänhetkinen tunnettuuden tilanne.
Toimeksiantajana toimi Finlandia Hotels -ketju, joka on kotimainen yksityisien hotellien ketju. Jokainen hotelli toimii paikallisesti ja persoonallisesti. Hotellit sijaitsevat ympäri Suomea, eli laajalla alueella.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui imagoon ja tunnettuuteen ja niiden lähikäsitteisiin liittyvästä kirjallisuudesta ja internetin luotettavista lähteistä saaduista tiedoista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jonka avulla kerättiin tietoa Finlandia Hotelsin imagosta ja tunnettuudesta jakamalla kyselyä sosiaalisessa mediassa. Vastausten määrä oli sopiva kartoittamaan imagon ja tunnettuuden tilaa. Kerätty aineisto analysoitiin ja raportoitiin opinnäytetyön raportoinnin ohjeistuksen mukaan.
Kyselystä saatujen vastausten perusteella Finlandia Hotelsin imago on positiivinen, mutta tunnettuutta voisi lisätä. Vain pieni määrä vastaajista oli kuullut Finlandia Hotels -ketjusta aikaisemmin. Tunnettuuden lisäämiseksi ehdotettiin ketjun ja siihen kuuluvien hotellien näkyvyyden lisäämistä sosiaalisessa mediassa.
Toimeksiantajana toimi Finlandia Hotels -ketju, joka on kotimainen yksityisien hotellien ketju. Jokainen hotelli toimii paikallisesti ja persoonallisesti. Hotellit sijaitsevat ympäri Suomea, eli laajalla alueella.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui imagoon ja tunnettuuteen ja niiden lähikäsitteisiin liittyvästä kirjallisuudesta ja internetin luotettavista lähteistä saaduista tiedoista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jonka avulla kerättiin tietoa Finlandia Hotelsin imagosta ja tunnettuudesta jakamalla kyselyä sosiaalisessa mediassa. Vastausten määrä oli sopiva kartoittamaan imagon ja tunnettuuden tilaa. Kerätty aineisto analysoitiin ja raportoitiin opinnäytetyön raportoinnin ohjeistuksen mukaan.
Kyselystä saatujen vastausten perusteella Finlandia Hotelsin imago on positiivinen, mutta tunnettuutta voisi lisätä. Vain pieni määrä vastaajista oli kuullut Finlandia Hotels -ketjusta aikaisemmin. Tunnettuuden lisäämiseksi ehdotettiin ketjun ja siihen kuuluvien hotellien näkyvyyden lisäämistä sosiaalisessa mediassa.