Sosiaalinen media työkaluna tuotteen julkaisussa
Lintunen, Atte (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112524009
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112524009
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää sosiaalisen median mahdollisuus tarjota työkaluja tuotejulkaisun haasteisiin ja tuottaa opas sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluun.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostettiin yhteisöjä, viiteryhmää, digitaalista markkinointia ja sosiaalista mediaa käsittelevien lähteiden avulla. Opinnäytetyön näkökulma keskittyi suurimmilta osin vaikuttajiin sekä yhteisöihin ja niiden kykyyn vaikuttaa yksilöön. Tietoperustan lähteinä käytettiin verkkolähteitä ja kirjallisuutta. Tietoperustan tulkinnassa keskeisenä teemana oli yhteisöjen ja viiteryhmien vaikutus yksilön käytökseen sekä mielikuvien muodostamiseen. Tätä ajatusta pyrittiin seuraamaan myös lopputuotteessa.
Opinnäytetyön tuotteena luotiin opas sosiaalisesta mediasta työkaluna tuotteen julkaisussa on tarkoitettu käytettäväksi osana laajempaa markkinointisuunnitelmaa ja sen päätavoitteena on tarjota uusille markkinoijille viitekehys, jonka pohjalta on mahdollista monipuolistaa markkinointia sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostettiin yhteisöjä, viiteryhmää, digitaalista markkinointia ja sosiaalista mediaa käsittelevien lähteiden avulla. Opinnäytetyön näkökulma keskittyi suurimmilta osin vaikuttajiin sekä yhteisöihin ja niiden kykyyn vaikuttaa yksilöön. Tietoperustan lähteinä käytettiin verkkolähteitä ja kirjallisuutta. Tietoperustan tulkinnassa keskeisenä teemana oli yhteisöjen ja viiteryhmien vaikutus yksilön käytökseen sekä mielikuvien muodostamiseen. Tätä ajatusta pyrittiin seuraamaan myös lopputuotteessa.
Opinnäytetyön tuotteena luotiin opas sosiaalisesta mediasta työkaluna tuotteen julkaisussa on tarkoitettu käytettäväksi osana laajempaa markkinointisuunnitelmaa ja sen päätavoitteena on tarjota uusille markkinoijille viitekehys, jonka pohjalta on mahdollista monipuolistaa markkinointia sosiaalisessa mediassa.