Ravitsemuskampanja ikäihmisille: case Viretori
Kauhanen, Jooseppi (2022)
Kauhanen, Jooseppi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624236
Tiivistelmä
Tämä työ toteutettiin hyvinvointia ja terveyttä edistävien palvelujen tuottavan Savonian viretorin toimeksiannosta. Savonian viretori tarjoaa asiakkaille neuvontaa ja ohjausta ergonomiaan sekä liikunta ja tukielinvaivoihin, palautumis ja unineuvontaa ja puoli ilmaisia polkupyöräergometri ja inbody mittauksia. Työn toiminnallinen osa rakentui ravitsemuswebinaarista ja ravitsemusoppaasta, jotka toteutettiin Kuopion kansalaisopiston ja Savonian viretorin kautta.
Teoriaosuus rakentuu ikäihmisten ravitsemuksesta, markkinoinnista, webinaarista. Tarkoituksena opinnäytetyössä oli luoda ravitsemuskampanja, joka aktivoisi ikäihmisiä paremman ravitsemuksen pariin sekä käyttämään Viretorin palveluita. Työ kuvaa toiminnallisten osioiden vaiheet ja esitykset, miten markkinoinnin ja ravitsemuksen teoriat voivat olla toteutuksessa apuna käytännössä.
Luonteeltaan opinnäytetyö on projektimainen ja toiminnallinen. Teoreettisena viitekehyksenä ovat markkinoinnin osa alueet, hyvinvointiwebinaarin, kampanjasuunnittelu. Teorialähteinä hyödynnettiin kotimaista kirjallisuutta ja muutamaa verkkolähdettä. Tuloksena työlle rakentui webinaari ja kampanjasuunnitelma, joiden avulla toimeksiantajan näkyvyys toivon mukaan lisääntyisi.
Teoriaosuus rakentuu ikäihmisten ravitsemuksesta, markkinoinnista, webinaarista. Tarkoituksena opinnäytetyössä oli luoda ravitsemuskampanja, joka aktivoisi ikäihmisiä paremman ravitsemuksen pariin sekä käyttämään Viretorin palveluita. Työ kuvaa toiminnallisten osioiden vaiheet ja esitykset, miten markkinoinnin ja ravitsemuksen teoriat voivat olla toteutuksessa apuna käytännössä.
Luonteeltaan opinnäytetyö on projektimainen ja toiminnallinen. Teoreettisena viitekehyksenä ovat markkinoinnin osa alueet, hyvinvointiwebinaarin, kampanjasuunnittelu. Teorialähteinä hyödynnettiin kotimaista kirjallisuutta ja muutamaa verkkolähdettä. Tuloksena työlle rakentui webinaari ja kampanjasuunnitelma, joiden avulla toimeksiantajan näkyvyys toivon mukaan lisääntyisi.