Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma : Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry

Hannila, Anniina (2022)

 
Avaa tiedosto
Hannila_Anniina.pdf (646.8Kt)
Lataukset: 


Hannila, Anniina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112524162
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda opinnäytetyön toimeksiantajalle Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:lle markkinointiviestintäsuunnitelma ohjaamaan sitä johdonmukaiseen markkinointiviestintään. Toimeksiantaja pyrkii luomaan Rovaniemen kaupunkikeskustasta nykyistä veto- ja pitovoimaisemman yhdessä Rovaniemen yritysten, asukkaiden ja muiden toimijoiden kanssa. Toimeksiantaja oli aloittanut toimintansa keväällä 2022, joten markkinointiviestinnälle ei ollut laadittu vielä suunnitelmaa.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän määritelmiä, markkinointiin liittyviä säädöksiä ja ohjeistuksia sekä markkinointiviestinnän muotoja ja suunnittelua. Viitekehyksen aineisto kerättiin erilaisista tietokirjoista ja Internet-lähteistä. Aineiston pohjalta rakennettiin opinnäytetyön tuotos. Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden tuotoksena syntyi markkinointiviestintäsuunnitelma Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:lle.

Markkinointiviestintäsuunnitelma sisälsi toimeksiantajan markkinointiviestinnän nykytilan analysoinnin, tavoitteiden ja kohderyhmien määrityksen, esimerkkejä markkinointiviestien sisällöistä, viestintämuotojen ja -kanavien rajaukset ja markkinointiviestinnän toteutuksen, johon sisältyi budjetointiesimerkki ja aikataulutus vuosikellon muodossa. Suunnitelma sisältsi myös markkinointiviestinnän toimenpiteiden seurantatyökalut.

Tuotos ohjaa toimeksiantajaa järjestelmällisessä markkinointiviestinnän toteutuksessa. Toimeksiantajan kannattaa arvioida markkinointiviestintäsuunnitelman toimivuutta puolen vuoden välien. Toimeksiantaja voi myös kehittää markkinointiviestintäsuunnitelmaa tarpeen vaatiessa ja luoda suunnitelman pohjalta uudet markkinointiviestinnän vuosikellot tuleviksi vuosiksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste