Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opas dataohjattuun myyntiprosessiin

Hyöky, Lauri (2022)

 
Avaa tiedosto
Hyoky_Lauri.pdf (1.851Mt)
Lataukset: 


Hyöky, Lauri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624223
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yrityksille opas, jonka avulla yritykset voivat tarkastella oman datankäytön nykytilaa ja sitä, miten sitä tulisi kehittää. Oppaassa oli tarkoitus käsitellä erilaisten myynnin digitaalisten työkalujen hyödyntämistä sekä sitä, miten organisaatiokulttuuri luodaan sopivaksi datan käytölle ja kuinka dataa tulisi käyttää.

Tietoperustassa käsiteltiin digitalisaation vaikutusta liiketoimintaan ja sen tärkeyttä digitalisaatiossa. Ensimmäisessä osassa avattiin myös myyntiprosessin kulkua ja sitä, kuinka myyntiorganisaatiot ovat reagoineet digitaaliseen kehitykseen. Toisessa osassa keskitytään yritysten kannalta olennaisiin työkaluihin, kun tavoitteena on hyötyä digitaalisesta kehityksestä. Tietoperustan viimeisessä eli kolmannessa osassa syvennytään tiedolla johtamiseen ja siihen, kuinka data auttaa yrityksiä tekemään parempia päätöksiä.

Työn tuotoksena syntyi 25-sivuinen opas datan hyödyntämiseen myynnissä. Oppaan pääasiallisena kohderyhmänä on keskisuuret yritykset, jotka myyvät tuotteita ja palveluitaan toisille yrityksille (B2B). Oppaassa esitellyt käytännöt ovat sovellettavissa myös kuluttajamyyntiin (B2C). Opas antaa yrityksille käytännön ohjeita, joiden avulla yritys voi aloittaa oman datakulttuurin luominen ja liiketoimintatiedon hyödyntäminen myynnissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste