Kohdeyrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittäminen verkkotyökaluja ja -alustoja hyödyntäen
Lepojärvi, Kaapo; Palomaa, Eelis (2022)
Lepojärvi, Kaapo
Palomaa, Eelis
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022113025113
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022113025113
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kohdeyrityksemme markkinointia hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Tavoitteemme oli luoda markkinoinnille hyvä pohja, josta yrityksellä olisi helppo jatkaa vähäisillä resursseilla. Sydän Rakennus Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva nuori rakennusalanyritys, jonka päätoimiala on asuin- ja muiden rakennusten rakentaminen.
Tutkimuksen tietoperusta koostuu teoriasta, artikkeleista ja työmme aiheista kertovista kirjoista ja muista teoksista. Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen tilastollinen puoli kerättiin kohdeyrityksemme alustojen dataa analysoivista sovelluksista. Kohdeyrityksemme dataa verrataan samankokoisiin samalla alalla toimiviin yrityksiin. Vertailtavien yritysten tietoperusta hankittiin talouslukuja käsitteleviltä alustoilta ja yritysten omilta digitaalisen markkinoinnin alustoilta.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimus kehittämismenetelmänä perimmäisenä tarkoituksena luoda yritykselle hyvä pohja digitaaliselle markkinoinnille. Menetelmiä lähdettiin toteuttamaan tarpeellisten alustojen käyttöönotolla, sekä olemassa olevien optimoinnilla. Markkinointimenetelmiä analysoitiin verkkosivujen, hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisten medioiden tilastollisilla muutoksilla.
Opinnäytetyön tuloksena on hyvä ja laadukas digitaalisen markkinoinnin pohja rakennusalan yritykselle. Yritykselle tarpeelliset alustat on otettu käyttöön ja niiden toiminta on optimoitu.
Tutkimuksen tietoperusta koostuu teoriasta, artikkeleista ja työmme aiheista kertovista kirjoista ja muista teoksista. Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen tilastollinen puoli kerättiin kohdeyrityksemme alustojen dataa analysoivista sovelluksista. Kohdeyrityksemme dataa verrataan samankokoisiin samalla alalla toimiviin yrityksiin. Vertailtavien yritysten tietoperusta hankittiin talouslukuja käsitteleviltä alustoilta ja yritysten omilta digitaalisen markkinoinnin alustoilta.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimus kehittämismenetelmänä perimmäisenä tarkoituksena luoda yritykselle hyvä pohja digitaaliselle markkinoinnille. Menetelmiä lähdettiin toteuttamaan tarpeellisten alustojen käyttöönotolla, sekä olemassa olevien optimoinnilla. Markkinointimenetelmiä analysoitiin verkkosivujen, hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisten medioiden tilastollisilla muutoksilla.
Opinnäytetyön tuloksena on hyvä ja laadukas digitaalisen markkinoinnin pohja rakennusalan yritykselle. Yritykselle tarpeelliset alustat on otettu käyttöön ja niiden toiminta on optimoitu.