Liiketoimintalähtöisten verkkosivujen suunnittelu ja toteutus Konekor Oy:lle
Korhonen, Roosa (2022)
Korhonen, Roosa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022113025189
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022113025189
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä rakennetaan uudet verkkosivut Porvoolaiselle rakennus- ja teollisuuskoneita maahantuovalle ja myyvälle Konekor oy:lle WordPress sisällönhallintajärjestelmää käyttäen. Opinnäytetyön idea lähti liikkeelle keskusteluista yrityksen kanssa. Yritykselle on aiemmin tehty sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja tässä yhteydessä keskustellessa todettiin, etteivät vanhat verkkosivut toimi enää liiketoiminnan tukena.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle yksinkertaiset, helposti ja ilman merkittävää osaamista päivitettävissä olevat, responsiiviset verkkosivut. Opinnäytetyö rajataan verkkosivujen suunnitteluun ja toteutukseen. Opinnäytetyö keskittyy tarkastelemaan verkkosivuja myynnin- ja asiakaskokemuksen näkökulmasta, opinnäytetyön tekijän opintojen sisällön mukaisesti.
Tietoperusta sisältää myynnin- ja asiakaskäyttäytymisen teoriaa. Työssä kuvataan verkkosivujen toteutuksen vaiheet, sekä tarkastellaan asiakaskäyttäytymiseen vaikuttamista digitaalisen median keinoin. Lisäksi tarkastellaan myyntiprosesseja ja verkkosivuja osana myyntiprosessia.
Työn lopputuloksena Konekor Oy:lle saatiin toimivat, ajantasaiset, responsiiviset ja helposti päivitettävät verkkosivut. WordPress sisällönhallintajärjestelmä todettiin riittävän helppokäyttöiseksi, joten sisällönhallinta on jatkossa helppoa verrattuna vanhoihin sivuihin, jotka vaativat koodaustaitoja. Jatkossa yrityksen on helpompi välttää vanhojen verkkosivujen ongelma eli vanhentuneen tiedon kerääntyminen verkkosivuille. Ulkoasun muuttaminen vaatii vielä edelleen enemmän osaamista, mutta tämä on riittävän helposti toteutettavissa ostopalveluna.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle yksinkertaiset, helposti ja ilman merkittävää osaamista päivitettävissä olevat, responsiiviset verkkosivut. Opinnäytetyö rajataan verkkosivujen suunnitteluun ja toteutukseen. Opinnäytetyö keskittyy tarkastelemaan verkkosivuja myynnin- ja asiakaskokemuksen näkökulmasta, opinnäytetyön tekijän opintojen sisällön mukaisesti.
Tietoperusta sisältää myynnin- ja asiakaskäyttäytymisen teoriaa. Työssä kuvataan verkkosivujen toteutuksen vaiheet, sekä tarkastellaan asiakaskäyttäytymiseen vaikuttamista digitaalisen median keinoin. Lisäksi tarkastellaan myyntiprosesseja ja verkkosivuja osana myyntiprosessia.
Työn lopputuloksena Konekor Oy:lle saatiin toimivat, ajantasaiset, responsiiviset ja helposti päivitettävät verkkosivut. WordPress sisällönhallintajärjestelmä todettiin riittävän helppokäyttöiseksi, joten sisällönhallinta on jatkossa helppoa verrattuna vanhoihin sivuihin, jotka vaativat koodaustaitoja. Jatkossa yrityksen on helpompi välttää vanhojen verkkosivujen ongelma eli vanhentuneen tiedon kerääntyminen verkkosivuille. Ulkoasun muuttaminen vaatii vielä edelleen enemmän osaamista, mutta tämä on riittävän helposti toteutettavissa ostopalveluna.