Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer Satisfaction. Case: Rovaniemi Local Heritage Museum

Bährentz, Esther-Louise (2022)

 
Avaa tiedosto
Bahrentz_Esther-Louise.pdf (2.348Mt)
Lataukset: 


Bährentz, Esther-Louise
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125391
Tiivistelmä
The purpose of the thesis was to figure out the level of customer satisfaction at Rovaniemi Local Heritage Museum. A customer satisfaction questionnaire was constructed to complete the thesis research. The survey questionnaire measured the level of customer satisfaction at Rovaniemi Local Heritage Museum; 70 respondents answered the questionnaire. A qualitative method was used to analyse the results, which concluded that the level of customer satisfaction at Rovaniemi Local Heritage Museum is high. The museum scored a star-rating of 4,3 stars out of 5 stars.

The results show that the customers are most satisfied with the atmosphere, the exhibitions, the museum-staff/level of customer service, and the overall experience. The customers are most dissatisfied with the outdoor areas, the prices, and the information/signs. The results of the research indicate that the information signs are the biggest cause of dissatisfaction at Rovaniemi Local Heritage museum, and the signs are what the museum should focus on improving in the future.

The factors that might have affected the validity and reliability of the research are the so-called volunteer-bias, the fact that the questionnaire was only available in English and Finnish, and the fact that customers tend to give positive ratings when it comes to satisfaction.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste