Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Huomion ja havainnon ohjaaminen infograafisessa teoksessa : markkinoinnin vuosikellon laatiminen Brink Helsinki Oy:lle

Kotilainen, Retu (2022)

 
Avaa tiedosto
Kotilainen_Retu.pdf (4.062Mt)
Lataukset: 


Kotilainen, Retu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125498
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia huomion ja havainnon ohjaamista infograafisessa teoksessa. Työn toiminnallisena osana tuotettiin markkinointiviestinnän vuosikello Brink Helsinki Oy:lle. Vuosikello toteutettiin PDF-tiedostoformaattiin yrityksen sisäiseen käyttöön. Tekijä on aikaisemmin työskennellyt Brink Helsingille opintoihin kuuluvan harjoittelujakson aikana sekä myöhemmin freelancer-suhteessa ja lopulta vakituisessa työsuhteessa.

Brink Helsinki on vuonna 2011 perustettu yritys, jonka pääasiallinen toimiala on videotuotanto. Vuosikellon tarkoituksena on helpottaa Brink Helsingin työntekijöiden käsitystä yrityksen markkinoinnin ajankohdista ja parantaa samalla organisaation toimintaa markkinoinnin muuttuessa suunnitelmallisemmaksi sekä tehokkaammaksi.

Työn teoriaosuus syventyy tarkastelemaan infografiikkaa holistisesta näkökulmasta. Tämän näkökulman mukaan sisällön lisäksi lukijalle pitää pystyä välittämään haluttu viesti myös monilla muilla keinoilla. Opinnäytetyössä esitellään työkaluja ja teorioita, joiden avulla suunnittelija voi ymmärtää, miten ajattelemme visuaalisesti. Esimerkiksi suunnittelijan tulee ottaa huomioon lukijan havainnointiprosessi, jota ymmärtämällä suunnittelija voi rakentaa teokseensa paremman lukukokemuksen ja ohjata lukijan huomiota teoksessa halutussa järjestyksessä. Työssä havainnoidaan teosten erilaisia visuaalisia piirteitä, joilla lukijaa voidaan ohjailla lukukokemuksen varrella.

Opinnäytetyön viimeisessä osassa käydään lävitse asiakasyritykselle laaditun markkinoinnin vuosikellon tuotantoprosessi. Ensin osiossa esitellään opinnäytetyön toimeksiantaja Brink Helsinki Oy sekä yrityksen sisäisen viestinnän työkalut. Sitten opinnäytetyö siirtyy käsittelemään vuosikellon tuotannon aikana läpi käytyä työ- ja ajatusprosessia, joiden rinnalla on hyödynnetty teoriaosuudesta poimittuja visuaalisen viestinnän keinoja. Työssä havaittiin, että aukeaman elementtien koon- ja kontrastin vaihtelut olivat merkittäviä tekijöitä selkeän lukupolun rakentamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste