Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Squid Games sarjan hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa: mielikuvat Etelä Koreasta suomalaisten nuorten aikuisten keskuudessa

Ekström, Erika (2022)

Avaa tiedosto
Erika_Ekstrom.pdf (6.874Mt)
Lataukset: 


Ekström, Erika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125678
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö, toteutettiin vuoden 2022 lukukauden lopussa, osana Haaga Helian ammattikorkeakoulun matkailun koulutusohjelmaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia miten Etelä Korealaista Squid Games sarjaa voitaisiin hyödyntää matkailumarkkinoinnissa. Lisäksi tarkoituksena oli myös kartoittaa minkälaisia mielikuvia alle 30- vuotiailla suomalaisilla nuorilla aikuisilla on Etelä Koreasta.
Työn teoreettisissa osioissa apuna käytettiin erilaisia kansainvälisiä sähköisiä lähteitä kuin myös kirjallisia lähteitä. Lähteet liittyivät mm. Squid Games sarjaan, Etelä- Korean imagoon ja brändäykseen, sekä matkailu alaan itsessään.
Opinnäytteen tutkimus menetelmäksi valittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä. Teoriaosuuden koottua laadittiin kysely, jonka tarkoituksena oli saada vastauksia kohderyhmältä tutkimusprosessin aikana laadittuihin kysymyksiin. Kysymykset puolestaan vastaisivat tulkintakysymykseen. Sähköinen kysely laadittiin Webropol työkalua hyödyntämällä, joka julkaistiin sosiaaliseen mediaan. Valitut kanavat olivat Instagram ja Facebook. Kyselyn vastanneiden lukumäärä oli 42, aikakaudelta 14-15.11.2022.
Tutkimuksen tulosten perusteella Squid Games sarja on ehdoton menetys etenkin suomalaisten nuorten aikuisten keskuudessa. Sarja on myös herättänyt monien mielenkiinnon Etelä Koreaa kohtaan, sillä monet ilmaisivat olevansa kiinnostuneita matkustamaan maahan tulevaisuudessa. Sarjan hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa toimisi etenkin sosiaalisen median kautta, joka puolestaan tavoittaisi mahdollisimman monia ympäri maailman, joka myös edellyttäisi Etelä Korean näkyvyyttä maailmalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste