Näytä suppeat kuvailutiedot

Squid Games sarjan hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa: mielikuvat Etelä Koreasta suomalaisten nuorten aikuisten keskuudessa

Ekström, Erika (2022)

dc.contributor.authorEkström, Erika
dc.date.accessioned2022-12-02T07:02:40Z
dc.date.available2022-12-02T07:02:40Z
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/784433
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö, toteutettiin vuoden 2022 lukukauden lopussa, osana Haaga Helian ammattikorkeakoulun matkailun koulutusohjelmaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia miten Etelä Korealaista Squid Games sarjaa voitaisiin hyödyntää matkailumarkkinoinnissa. Lisäksi tarkoituksena oli myös kartoittaa minkälaisia mielikuvia alle 30- vuotiailla suomalaisilla nuorilla aikuisilla on Etelä Koreasta. Työn teoreettisissa osioissa apuna käytettiin erilaisia kansainvälisiä sähköisiä lähteitä kuin myös kirjallisia lähteitä. Lähteet liittyivät mm. Squid Games sarjaan, Etelä- Korean imagoon ja brändäykseen, sekä matkailu alaan itsessään. Opinnäytteen tutkimus menetelmäksi valittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä. Teoriaosuuden koottua laadittiin kysely, jonka tarkoituksena oli saada vastauksia kohderyhmältä tutkimusprosessin aikana laadittuihin kysymyksiin. Kysymykset puolestaan vastaisivat tulkintakysymykseen. Sähköinen kysely laadittiin Webropol työkalua hyödyntämällä, joka julkaistiin sosiaaliseen mediaan. Valitut kanavat olivat Instagram ja Facebook. Kyselyn vastanneiden lukumäärä oli 42, aikakaudelta 14-15.11.2022. Tutkimuksen tulosten perusteella Squid Games sarja on ehdoton menetys etenkin suomalaisten nuorten aikuisten keskuudessa. Sarja on myös herättänyt monien mielenkiinnon Etelä Koreaa kohtaan, sillä monet ilmaisivat olevansa kiinnostuneita matkustamaan maahan tulevaisuudessa. Sarjan hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa toimisi etenkin sosiaalisen median kautta, joka puolestaan tavoittaisi mahdollisimman monia ympäri maailman, joka myös edellyttäisi Etelä Korean näkyvyyttä maailmalla.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleSquid Games sarjan hyödyntäminen matkailumarkkinoinnissa: mielikuvat Etelä Koreasta suomalaisten nuorten aikuisten keskuudessa-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2022120125678-
dc.subject.specializationTapahtumat-
dc.subject.degreeprogramfi=Matkailu|sv=Turism|en=Tourism|-
dc.subject.ysomatkailu-
dc.subject.ysomielikuvat-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysobrändit-
dc.subject.ysoimago-
dc.subject.ysomatkailijat-
dc.subject.ysokyselytutkimus-
dc.subject.ysoKorea-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysonuoret aikuiset-
dc.subject.disciplineMatkailun koulutusohjelma-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p3917|http://www.yso.fi/onto/yso/p1490|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p23851|http://www.yso.fi/onto/yso/p11167|http://www.yso.fi/onto/yso/p16596|http://www.yso.fi/onto/yso/p10631|http://www.yso.fi/onto/yso/p109302|http://www.yso.fi/onto/yso/p5590|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot