Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tiedolla johtaminen asiamiespostissa – Case Yritys X

Koovit, Laura (2022)

Avaa tiedosto
Tiedolla johtaminen asiamiespostissa – Case Yritys X (360.5Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Koovit, Laura
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125682
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on saatu toimeksiantona Uudellamaalla sijaitsevalta ketjuyritykseen kuuluvalta päivittäistavarakaupalta, jossa kaupan asiakaspalvelupisteen yhteydessä toimii myös asiamiesposti. Työn tarkoituksena oli selvittää toiminnan kriittiset pisteet ja löytää kehitysideoita sekä toiminnan kehittämiseksi, että kannattavuuden parantamiseksi. Toimintaympäristö on koronavuosien jälkeen muuttunut ja postilähetykset sekä asiakasmäärä ovat näin ollen vähentyneet. Toimeksiantajalla on ollut haasteita asiamiespostin työvuorosuunnittelun kanssa, koska on ollut hankalaa ennustaa asiakasvirtaa. Tämän tutkimuksen avulla pyritään etsimään mahdollista ratkaisua haasteeseen. Lisäksi toimeksiantaja halusi tutkimuksen palvelevan myös joulusesonkiin 2022 valmistautumista.
Tietoperustassa käsitellään liiketoiminnan kehittämistä sekä käydään läpi mitä kaikkea tiedolla johtaminen pitää sisällään. Tutkimusongelmaan pyrittiin löytämään ratkaisu hyödyntämällä toimeksiantajan keräämää dataa. Tässä opinnäytetyössä tutkittiin raporttimuodossa olevaa dataa, josta oli tarkoituksena löytää toiminnan kriittiset pisteet. Selvitettiin myös kuinka paljon kohdeor-ganisaation esihenkilöt hyödyntävät dataa esimerkiksi työvuorosuunnittelussa. Lisäksi hyödynnet-tiin havainnointia yhtenä tutkimusmenetelmänä.
Työn tuloksina luotiin kehitysehdotuksia asiamiespostitoiminnan toiminnan ja kannattavuuden parantamiseksi. Työn tarkoituksena on toimia myös jatkossa toimeksiantajan niin sanottuna käsikirjana, josta voi olla tulevaisuudessa hyötyä, kun toimintaympäristö muuttunee. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin keväällä 2022 ja saatiin päätökseen saman vuoden marraskuussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste