Markkinointiviestintäsuunnitelma kasvun tueksi Treamer Oy:lle
Aho, Vilma (2022)
Aho, Vilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225946
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225946
Tiivistelmä
Toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona startup-yritys Treamer Oy:lle. Treamer on henkilöstöpalvelualan vuokratyösovellus, joka on perustettu vuonna 2015. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma, joka kehittää Treamerin B-to-B-markkinointiviestintää ja tukee vuoden 2023 kasvutavoitteita. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoite on lisätä myyntiä sekä kasvattaa myös Treamerin tunnettuutta vuonna 2023. Suunnitelmasta tehtiin hieman perinteisestä markkinointiviestintäsuunnitelmasta poikkeava, sillä suunnitelmassa hyödynnettiin myös kasvuhakkeroinnin menetelmiä, mikä on startup-yrityksille hyvin tyypillistä.
Opinnäytetyö on hyvin ajankohtainen, sillä se tulee käyttöön Treamerille vuoden 2023 markkinointiviestinnän suunnitteluun. Uusien markkinointiviestintäkanavien sekä prosessien testaus on kasvun kannalta hyvin oleellista Treamerilla vuonna 2023.
Opinnäytetyö koostuu perinteisen mallin raportista sekä toiminnallisesta osuudesta, joka on Google Slides -muodossa oleva tiedosto. Raportti sisältää toimeksiantajan sekä toimialan esittelyn, markkinointiviestintäsuunnittelun prosessin, kasvuhakkeroinnin menetelmiä sekä toiminnallisen työn tuottamisen kuvauksen. Lähteinä käytettiin monipuolisesti markkinointiviestinnän sekä kasvuhakkeroinnin kirjallisuutta ja verkkolähteitä. Kehittämistyön menetelmänä toimivat ideariihet sekä havainnointi.
Empiirisessä osassa käsitellään Treamerin lähtötilanne, markkinointiviestinnän tavoitteet, kohderyhmä ja budjetti, sekä produktin tuottaminen vaihe vaiheelta. Markkinointiviestintäsuunnitelma on liitteenä. Opinnäytetyö aloitettiin elokuussa 2022 ja se valmistui marraskuussa 2022.
Opinnäytetyö on hyvin ajankohtainen, sillä se tulee käyttöön Treamerille vuoden 2023 markkinointiviestinnän suunnitteluun. Uusien markkinointiviestintäkanavien sekä prosessien testaus on kasvun kannalta hyvin oleellista Treamerilla vuonna 2023.
Opinnäytetyö koostuu perinteisen mallin raportista sekä toiminnallisesta osuudesta, joka on Google Slides -muodossa oleva tiedosto. Raportti sisältää toimeksiantajan sekä toimialan esittelyn, markkinointiviestintäsuunnittelun prosessin, kasvuhakkeroinnin menetelmiä sekä toiminnallisen työn tuottamisen kuvauksen. Lähteinä käytettiin monipuolisesti markkinointiviestinnän sekä kasvuhakkeroinnin kirjallisuutta ja verkkolähteitä. Kehittämistyön menetelmänä toimivat ideariihet sekä havainnointi.
Empiirisessä osassa käsitellään Treamerin lähtötilanne, markkinointiviestinnän tavoitteet, kohderyhmä ja budjetti, sekä produktin tuottaminen vaihe vaiheelta. Markkinointiviestintäsuunnitelma on liitteenä. Opinnäytetyö aloitettiin elokuussa 2022 ja se valmistui marraskuussa 2022.