Kasvien optimointi: kasvien optimointi videopeliympäristöön
Ahlsten, Eero (2022)
Ahlsten, Eero
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226031
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226031
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi, mitä kaikkea vaaditaan, kun 3D kasveja optimoidaan videopeliympäristöjä varten. Tutkitaan mitä eri keinoja optimointiin löytyy ja miten kyseiset keinot vaikuttavat konkreettisesti pelin suorituskykyyn. Samalla koitetaan etsiä sopivaa tasapainoa pelin optimoinnin ja visuaalisen ilmeen säilyttämiseen.
Opinnäytetyön projektiosuudessa koitetaan rakentaa toimiva videopeliympäristö. Pohjana käytetään malleja, jotka lähtökohtaisesti eivät ole kovin optimoituja. Kyseisistä malleista kuitenkin pitäisi optimoida jollakin asteella toimiva kokonaisuus.
Opinnäytetyön lopussa pitäisi olla jonkin asteinen käsitys kasvien optimoinnin keinoista. Mitä asioita täytyy pitää mielessä ja minkälaisia asioita välttää omaa työnkulkua suunnitellessa.
Opinnäytetyön projektiosuudessa koitetaan rakentaa toimiva videopeliympäristö. Pohjana käytetään malleja, jotka lähtökohtaisesti eivät ole kovin optimoituja. Kyseisistä malleista kuitenkin pitäisi optimoida jollakin asteella toimiva kokonaisuus.
Opinnäytetyön lopussa pitäisi olla jonkin asteinen käsitys kasvien optimoinnin keinoista. Mitä asioita täytyy pitää mielessä ja minkälaisia asioita välttää omaa työnkulkua suunnitellessa.