Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Hybridijohtamisen opas palvelukeskuksen esihenkilöille

Laitinen, Suvi (2022)

 
Avaa tiedosto
laitinen_suvi.pdf (3.167Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Laitinen, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120526344
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä, käytettävyydeltään miellyttävä, visuaalinen, teoriaa ja käytännön konkretiaa yhdistävä hybridijohtamisen opas. Kehittämisen joka vaiheessa on pyritty huomioimaan kohderyhmän kokemukset oppaasta ja herättää lukija ajattelemaan ja pohtimaan omaa kehittymistä hybridijohtamisen ydintaidoissa.

Hybridityö on monelle uusi tapa työskennellä ja työntekijät arvostavat sen tuomaa vapautta, joustoa arkeen ja lisääntynyttä hyvinvointia. Hybridityöskentely tuo uusia haasteita monille esihenkilöille. Työn tietoperustassa perehdytään hybridijohtamisen ydintaitoihin, joita lähdekirjallisuuden perusteella ovat esihenkilön itsetuntemus, empatia, psykologinen turvallisuus, valmentava johtaminen, suunnan luominen, suoriutumisen seuranta, sosiaaliset suhteet, fasilitointi ja tekniset ratkaisut.

Lähtötilanteen ymmärryksen lisäämiseksi toteutettiin dokumenttianalyysi toimeksiantajan
käytössä olevasta ohjeistuksesta, jotta opas vastaisi todelliseen tarpeeseen. Dokumenttianalyysin perusteella toimeksiantajalla ei ollut olemassa ohjeistusta, joka vastaisi hybridijohtamisen tarpeisiin.

Lisäksi kohderyhmää haastateltiin avoimen teemaryhmähaastattelun muodossa, jotta kohderyhmän toiveista ja kokemuksista saatiin parempi kuva. Lisäksi samalla kerättiin tietoa siitä, mitä asioita oppaassa on huomioitava, jotta se tulisi todelliseen käyttöön.

Opasta kehitettiin löyhästi palvelumuotoilun perusajatusta noudattaen, jossa keskiössä on
käyttäjien kokemusten syvä ymmärrys. Oppaan tuottaminen tapahtui iteratiivisesti, jossa
jokaisella kierroksella opas oli hieman edellistä versiota valmiimpi. Kohderyhmältä kerättiin
palautetta joka iteraatiossa ja palautteen perusteella oppaan kehittämistä jatkettiin, kunnes kohderyhmä oli tyytyväinen tuotokseen.

Hybridijohtamisen oppaan alussa on ajatuksia herättelevää tietoa oppimisesta, minkä jälkeen seuraa hybridijohtamisen ydintaitojen esittely teorian kera. Jokaisen ydintaidon esittelyn jälkeen on reflektointitehtäviä aiheeseen liittyen. Lisäksi oppaassa on oppimissuunnitelma ja -aikataulu sekä valmiit oppimispäiväkirjapohjat oppimisen tueksi.

Oppaan oppimissuunnitelma ja tehtävät suunniteltiin tukemaan aikuisen oppimisprosessia, joka vaatii omien käsitysten haastamista, uusien oppien harjoittamista käytännössä, muilta saatavaa palautetta ja itsetutkiskelua.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste