Työyhteisön kehittäminen kuluttajamyyntiyrityksessä
Nieminen, Patrik (2022)
Nieminen, Patrik
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120526466
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120526466
Tiivistelmä
Aiheeksi valikoitui työyhteisön kehittäminen kuluttajamyyntiyrityksessä. Tutkimuksessa perehdyttiin työyhteisöön vaikuttaviin teemoihin ja niiden kehittämisestä saatuihin hyötyihin.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millä tavoilla kuluttajamyyntiyrityksen työyhteisöä voidaan kehittää. Avainkysymyksiä tutkimuksessa on, mitä hyvän ilmapiirin, avoimen keskustelukulttuurin ja onnistuneen esimiestyön saavuttaminen vaatii.
Toteutustapa tässä opinnäytetyössä on tutkimus. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Tutkimuksessa hyödynnetään viiden Nordic One Oy:n ammattilaisen haastatteluja, jotka toteutettiin syksyllä 2022. Ammattilaiset vastasivat kahdeksaan ennalta laadittuun kysymykseen.
Tutkimuksen tulona oli, että työyhteisön kehittäminen on monialaista ja yritykselle erittäin tärkeää toimintaa. Se luo edellytykset menestymiselle ja kasvulle.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millä tavoilla kuluttajamyyntiyrityksen työyhteisöä voidaan kehittää. Avainkysymyksiä tutkimuksessa on, mitä hyvän ilmapiirin, avoimen keskustelukulttuurin ja onnistuneen esimiestyön saavuttaminen vaatii.
Toteutustapa tässä opinnäytetyössä on tutkimus. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Tutkimuksessa hyödynnetään viiden Nordic One Oy:n ammattilaisen haastatteluja, jotka toteutettiin syksyllä 2022. Ammattilaiset vastasivat kahdeksaan ennalta laadittuun kysymykseen.
Tutkimuksen tulona oli, että työyhteisön kehittäminen on monialaista ja yritykselle erittäin tärkeää toimintaa. Se luo edellytykset menestymiselle ja kasvulle.