Yrityksen verkkosivut: sisällön tuottaminen yrityksen verkkosivuille
Somero, Katja (2022)
Somero, Katja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827250
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827250
Tiivistelmä
Tämän kehittämispainotteisessa opinnäytetyössä tarkastellaan toiminimiyrityksen verkkosivu-uudistusta. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toiminimiyritykselle responsiiviset ja käyttäjäystävälliset verkkosivut. Toiminimiyrittäjä voi itse tuottaa kohtuullisella panoksella yrityksen verkkosivut ja tuottaa sisältöä yrityksen sosiaalisen medioiden kanaville.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli säästää toiminimiyrityksen markkinointikuluissa ja antaa potentiaalisille asiakkaille käyttäjäystävällinen kokemus case-yrityksen verkkosivuista.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmät mittasivat case-yrityksen verkkosivujen käyttäjäystävällisyyttä kvalitatiivisesti. Tutkimusaineiston keräämiseen käytettiin Google Formsilla tehtyä kyselypohjaa, johon vastaaja pystyi vastaamaan inter-netissä.
Tuloksissa on nähtävillä selkeästi vastaajien positiivinen kokemus case-yrityksen uusista verkkosivuista. Google Forms kyselyn vapaa muotoiseen kysymykseen tuli hyviä näkökulmia sekä suoria parannusehdotuksia case-yrityksen verkkosivuille.
Johtopäätöksenä on, että parannellaan case-yrityksen verkkosivut esimerkiksi yrityksen logon kohdalla sekä muutetaan tekstit vielä tarkemmin vastaamaan käyttäjien ongelmiin. Lisäksi peilataan case-yrityksen verkkosivujen käyttäjäystävällisyyttä ja sisältöä asiakkaan palvelupolkuun.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli säästää toiminimiyrityksen markkinointikuluissa ja antaa potentiaalisille asiakkaille käyttäjäystävällinen kokemus case-yrityksen verkkosivuista.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmät mittasivat case-yrityksen verkkosivujen käyttäjäystävällisyyttä kvalitatiivisesti. Tutkimusaineiston keräämiseen käytettiin Google Formsilla tehtyä kyselypohjaa, johon vastaaja pystyi vastaamaan inter-netissä.
Tuloksissa on nähtävillä selkeästi vastaajien positiivinen kokemus case-yrityksen uusista verkkosivuista. Google Forms kyselyn vapaa muotoiseen kysymykseen tuli hyviä näkökulmia sekä suoria parannusehdotuksia case-yrityksen verkkosivuille.
Johtopäätöksenä on, että parannellaan case-yrityksen verkkosivut esimerkiksi yrityksen logon kohdalla sekä muutetaan tekstit vielä tarkemmin vastaamaan käyttäjien ongelmiin. Lisäksi peilataan case-yrityksen verkkosivujen käyttäjäystävällisyyttä ja sisältöä asiakkaan palvelupolkuun.