D2C-Verkkoliiketoiminnan aloittaminen Shopify verkkokauppa-alustalla
Kaarninen, Akseli (2022)
Lataukset:
Kaarninen, Akseli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927600
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927600
Tiivistelmä
Verkkokaupasta on tullut kiinteä osa 2020-luvun kaupankäyntiä. Se on saanut sekä suuret pitkäikäiset kaupan alan toimijat siirtämään toimintojaan verkkoon, että mahdollistanut tuotteiden myymisen uusille pienille toimijoille. Tutkielmassa selvitetään, miten aloittaa Direct to Consumer -verkkokauppa Shopify-alustalla. Verkkokaupan perustamista pohtivalle tutkielma auttaa käytännön perustamistyössä, sekä voi toimia taustoituksena aiheeseen, jos verkkokaupan perustamista vielä harkitsee.
Tutkielman teoreettisessa osassa käydään läpi verkkoliiketoiminnan historiallisia vaiheita, nykytilannetta ja arvioidaan verkkokauppaa laajemmin toimintaympäristönä. Erityisesti keskitytään Direct to Consumer -liiketoimintaan eli tuotteiden myymiseen kuluttajille ilman jälleenmyyjiä. Tutkimuksen empiirinen osuus perustuu käytännön perustamisprosessin havainnointiin. Tutkimus on empiirinen, laadullinen tapaustutkimus.
Tutkielman johtopäätöksissä pohditaan mahdollisia jatkotutkimusaiheita kuten yritysten ja kuluttajien haastattelemista verkkokauppakäyttäytymisestä, sekä verkkokauppojen datan analysointia ja vertailua.
Tutkielman teoreettisessa osassa käydään läpi verkkoliiketoiminnan historiallisia vaiheita, nykytilannetta ja arvioidaan verkkokauppaa laajemmin toimintaympäristönä. Erityisesti keskitytään Direct to Consumer -liiketoimintaan eli tuotteiden myymiseen kuluttajille ilman jälleenmyyjiä. Tutkimuksen empiirinen osuus perustuu käytännön perustamisprosessin havainnointiin. Tutkimus on empiirinen, laadullinen tapaustutkimus.
Tutkielman johtopäätöksissä pohditaan mahdollisia jatkotutkimusaiheita kuten yritysten ja kuluttajien haastattelemista verkkokauppakäyttäytymisestä, sekä verkkokauppojen datan analysointia ja vertailua.