Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma

Repo, Senni (2022)

 
Avaa tiedosto
Repo_Senni.pdf (561.9Kt)
Lataukset: 


Repo, Senni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927725
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutettiin markkinointisuunnitelma Talotekniikkapalvelu Tekpro Oy:lle. Markkinointisuunnitelman aihe tuli suoraan yrityksen toiveesta. Tarkoituksena on tutkia toimialan tämänhetkistä kilpailutilannetta ja miten sosiaalisen median markkinointia hyödynnetään alan yrityksissä. Tavoitteena on löytää käyttökelpoisia toimintamalleja ja antaa niiden pohjalta kehitysehdotuksia, miten markkinointia kohdeyrityksessä voisi toteuttaa paremmin tulevaisuudessa.

Opinnäytetyön rakenne koostuu teoriapohjasta, johon on käytetty tuloksia sekä benchmarking tutkimuksesta, sosiaalisen median käyttäjätutkimuksesta, että internet- ja kirjalähteistä.
Teoriaosuus koostuu markkinointisuunnitelman teossa vaadittavista prosesseista ja niitä on työssä peilattu Tekpro:n tämänhetkiseen toimintaan. Työ toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä, jossa hyödynnettiin laadullisen tutkimuksen menetelmiä. Toiminnallisen osion tavoitteena on tuoda yritykselle kehitysideoita, jotka pohjautuvat teoria- ja tutkimustietoon. Laadullinen tutkimus taas näkyi kohdeyritykselle tehtyinä haastatteluina, jotka toimivat työn tietopohjana.

Markkinointisuunnitelman tavoitteena on kehittää yritykselle käyttökelpoisia kehitysehdotuksia sosiaalisen median markkinointiin ja sen tehostamiseen. Toisena tavoitteena on ottaa selvää toimialan tämänhetkisestä markkinointikulttuurista ja miten kilpailijat tekevät markkinointia. Näiden tavoitteiden pohjalta muotoutui kehitysideoita, jotka auttavat kohdeyritystä parantamaan omaa sosiaalisen median markkinointiaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste