Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinoinnin vaikutukset ostokäyttäytymiseen Suomessa ja Etelä-Koreassa

Rashidi, Dilan (2022)

 
Avaa tiedosto
Rashidi_Dilan.pdf (907.2Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Rashidi, Dilan
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927676
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön ydinkysymyksenä on, miten vaikuttajamarkkinoinnin käyttö vaikuttaa Z-sukupolven ostopäätökseen kauneudenhoitotuotteissa. Opinnäytetyön tavoitteena on tukea suomalaisia yrityksiä tarjoamalla potentiaalisia ideoita vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamiseen Suomessa. Nämä ideat ovat saatu vertaamalla korealaista vaikuttajamarkkinointitekniikkaa Suomeen. Lopputuloksena on kokoelma
julkkismarkkinoinnin mahdollisista hyödyistä suomalaisille kauneuden toimialan yrityksille,
erityisesti kosmetiikan alalle.

Tutkimuksessa on käytetty kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tietojen keräämistä ja analysointia varten on toteutettu Google Forms -lomakekysely, jossa haastateltiin suomalaisia, että etelä-korealaisia nuoren Z-sukupolven aikuisia. Kysely sisälsi 12 kosmetiikka- ja hygieniateollisuuden vaikuttajamarkkinointiin liittyvää kysymystä.

Tutkimustuloksista ilmeni, että suomalaisiin kuluttajiin verrattuna korealaiset ovat tottuneet lukemaan ja etsimään enemmän vaikuttajien tekemiä tuotearvosteluja. Suomalaiset suhtautuvat suositteluihin hyvin neutraalisti. He pitävät niitä hyödyllisinä, mutta se ei ole ensimmäinen asia, jota he etsivät ostaessaan tuotetta tai palvelua. Yksi suurimmista syistä vaikuttajien seuraamiseen Suomessa ja Etelä-Koreassa olivat vaikuttajien antamat hyödylliset suositukset. Monet suomalaiset eivät olleet varmoja lisääntyykö yrityksen luotettavuus vaikuttajien myötä, mutta he olivat kertoneet, mikäli yrityksen kanssa on tekemisissä vaikuttaja, johon he luottavat, he voisivat samalla myös luottaa yritykseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste