Customer Satisfaction At Tassumafia Pet Store
Geer, Marika (2022)
Geer, Marika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927690
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927690
Tiivistelmä
Viime vuosina, erityisesti COVID-19 pandemian aikana, lemmikkien osto Suomessa on lisääntynyt ja lemmikin omistajat etsivät erilaisia palveluita niiden peruspalvelujen lisäksi, joita he voivat tarjota lemmikilleen. Tassumafia on täyden palvelun lemmikkikauppa. Lemmikkieläinten omistajat voivat jättää lemmikkinsä päivä- tai viikkohoitoon, osallistua tietyntyyppisille kursseille tai koulutuksiin. Lemmikkieläinten omistajat voivat myös hankkia lemmikkieläinten ruokaa ja tarvikkeita Tassumafialta.
Tassumafia Oy oli opinnäytetyön toimeksiantaja. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää lemmikkikauppa Tassumafian asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyyttä mitattiin asiakastyytyväisyyskyselyllä ja kyselyn tulokset raportoitiin Tassumafia Oy yritykselle. Tämä oli ensimmäinen asiakastyytyväisyystutkimus toimeksiantajalle. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden asiointiin, palveluun ja tyytyväisyyteen liittyviä asioita. Tassumafia Oy:n tavoitteena on kyselyn vastausten perusteella kehittää toimintaansa ja lanseerata kanta-asiakasohjelma.
Teoriaosuus keskittyy asiakasymmärrykseen, asiakaskokemukseen ja asiakasarvoon. Teoriaosassa keskitytään myös kvantitatiiviseen asiakastyytyväisyystutkimukseen ja sähköisen kyselyn luotettavuusmenetelmiin. Kysely toteutettiin Google Forms -kyselynä, joka liitettiin Tassumafian viikoittain ilmestyvään uutiskirjeeseen ja Tassumafian sosiaalisen median kanaviin lokakuussa 2022. Näin kysely voitiin suunnata suoraan Tassumafian asiakkaille. Kyselyyn saatiin 73 vastausta.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella Tassumafian asiakaskunta on yleisesti ottaen tyytyväinen Tassumafian palveluihin. Avoimen palautteen ja kyselystä tehtyjen johtopäätösten perusteella Tassumafian tulisi panostaa enemmän mainontaan. Kehitysideoina oli muun muassa live-kamera, eläinlääkäripalveluita, lemmikin kuljetus päiväkotiin ja ravitsemusneuvontaa. Tutkimus osoitti, että Tassumafia on löytänyt oman asiakaskuntansa ja vaikka Tassumafia on vielä alkutaipaleellaan, se on löytänyt paikkansa yhtenä pääkaupunkiseudun suosituimmista lemmikkikaupoista.
Tassumafia Oy oli opinnäytetyön toimeksiantaja. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää lemmikkikauppa Tassumafian asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyyttä mitattiin asiakastyytyväisyyskyselyllä ja kyselyn tulokset raportoitiin Tassumafia Oy yritykselle. Tämä oli ensimmäinen asiakastyytyväisyystutkimus toimeksiantajalle. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden asiointiin, palveluun ja tyytyväisyyteen liittyviä asioita. Tassumafia Oy:n tavoitteena on kyselyn vastausten perusteella kehittää toimintaansa ja lanseerata kanta-asiakasohjelma.
Teoriaosuus keskittyy asiakasymmärrykseen, asiakaskokemukseen ja asiakasarvoon. Teoriaosassa keskitytään myös kvantitatiiviseen asiakastyytyväisyystutkimukseen ja sähköisen kyselyn luotettavuusmenetelmiin. Kysely toteutettiin Google Forms -kyselynä, joka liitettiin Tassumafian viikoittain ilmestyvään uutiskirjeeseen ja Tassumafian sosiaalisen median kanaviin lokakuussa 2022. Näin kysely voitiin suunnata suoraan Tassumafian asiakkaille. Kyselyyn saatiin 73 vastausta.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella Tassumafian asiakaskunta on yleisesti ottaen tyytyväinen Tassumafian palveluihin. Avoimen palautteen ja kyselystä tehtyjen johtopäätösten perusteella Tassumafian tulisi panostaa enemmän mainontaan. Kehitysideoina oli muun muassa live-kamera, eläinlääkäripalveluita, lemmikin kuljetus päiväkotiin ja ravitsemusneuvontaa. Tutkimus osoitti, että Tassumafia on löytänyt oman asiakaskuntansa ja vaikka Tassumafia on vielä alkutaipaleellaan, se on löytänyt paikkansa yhtenä pääkaupunkiseudun suosituimmista lemmikkikaupoista.