Verkkokaupan digitaalinen asiakaskokemus: case LP Lakkapää Oy
Nissilä, Janne (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328328
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328328
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Lakkapään verkkokaupan digitaalista asiakaskokemusta. Opinnäytetyön osana toteutettiin kyselytutkimus Lakkapään verkkokaupan asiakkaille, jossa selvitettiin, miten asiakkaat kokivat Lakkapään verkkokaupassa asioinnin. Kysely sisälsi kysymyksiä liittyen Lakkapään verkko-kaupan asioinnin eri vaiheisiin. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä LP Lakka-pää Oy:n kanssa.
Opinnäytetyössä ollut tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Kyselytutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa Lakkapään verkkokaupan asiakaskokemuksen nykyti-laa ja kehittää Lakkapään verkkokaupan asiakaskokemusta mahdollisesti tule-vaisuudessa. Aineiston keruu toteutettiin ZEF-kyselytyökalun avulla.
Tutkimuksessa selvisi, että asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä Lakka-pään verkkokaupassa asiointiin. Verkkokaupasta löytyi kuitenkin myös muutamia kehityskohteita ja ongelmia. Kehittävää löytyi verkkokaupan ulkoasussa, tuote-tiedoissa, asiakkaiden informoinnissa sekä tuotteiden varastotilanteen päivittämisessä.
Opinnäytetyössä ollut tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Kyselytutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa Lakkapään verkkokaupan asiakaskokemuksen nykyti-laa ja kehittää Lakkapään verkkokaupan asiakaskokemusta mahdollisesti tule-vaisuudessa. Aineiston keruu toteutettiin ZEF-kyselytyökalun avulla.
Tutkimuksessa selvisi, että asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä Lakka-pään verkkokaupassa asiointiin. Verkkokaupasta löytyi kuitenkin myös muutamia kehityskohteita ja ongelmia. Kehittävää löytyi verkkokaupan ulkoasussa, tuote-tiedoissa, asiakkaiden informoinnissa sekä tuotteiden varastotilanteen päivittämisessä.