MARKETING STRATEGY OF CHINESES DOMESTIC LUXURY BRAND : ——Case Company: Kweichow Moutai
You, Siying (2014)
You, Siying
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060812138
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060812138
Tiivistelmä
Maailmanlaajuiset luksusmarkkinat tekivät tulosta 217 miljardin dollarin läpimurrolla vuonna 2013. Samaan aikaan Kiinan luksustuotteiden kulutus on saavuttanut 102 miljardia dollaria yhteensä, tarkoittaen, että kiinalaiset ostivat 47 prosenttia maailman ylellisyystuotteista. Näin ollen Kiinasta tuli maailman suurin luksustuotteiden kuluttajamaa. Kiinan nopean taloudellinen kehitys ja kansallinen kulutustason nousu on saanut kansainväliset luksusmerkit laajentamaan liiketoimintaa Kiinassa. Toistaiseksi lähes kaikilla maailman luksustuotemerkeillä on lippulaivamyymälöitä Kiinassa. Kuitenkin Kiinan kansalliset luksustuotemerkit ovat harvinaisia ja rajoittuvat pääasiassa huonekaluihin, vaatteisiin, teehen ja muihin perinteisiin kiinalaisiin teollisuudenaloihin. Koska kotimaiset luksusyritykset ovat vailla itsenäistä innovaatiokapasiteettiä, historiallinen kertymistä ja kulttuurista sivumerkityksestä, aiheuttaa Kiinan luksusmerkkien kohtaavan kehitykseen liittyviä ongelmia. Tämä työ analysoi luksustuotteiden ominaisuuksia ja Kiinan luksustuotemarkkinoita, perustuen ajatukseen Kiinan kotimaisten luksustuotteiden kehittämisestä. Tärkeimmät tutkimusmenetelmät tässä työssä ovat kvantitatiivinen menetelmä, analysoimalla 210 kyselylomakkeen vastauksia. Samaan aikaan sovelletaan kahta markkinointianalyysia, jotka sisältävät SWOT-analyysin (vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat) ja 4PS-markkinointiteorian (tuotteet, paikka, hinta ja mainostaminen). Analysoimalla kohdeyritystä Kweichow Moutainia, esitetään joitain liittyviä yhdistettyjä markkinointistrategioita. Johtopäätös on, että Kiinan luksustuotemerkin merkittävimmät vaiheet on lisätä bränditunnettuutta ja laajentaa luksusmarkkinoita Kiinan toisen ja kolmannen tason kaupungeissa. Toisaalta, yksilöllisiä palveluja ei voida jättää huomiotta.