Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CASE: POHJOISSAVOLAISEN TALOUSHALLINTOYRITYKSEN OSTOLASKUJEN SÄHKÖISTÄMISPROSESSI

Smeds, Jami (2022)

Avaa tiedosto
Smeds_Jami.pdf (1.095Mt)
Lataukset: 


Smeds, Jami
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121730701
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda esille, kuinka ostolaskujen käsittelyprosesseja on parannettu ja kuinka
paljon asiakasyritysten A:n, B:n ja C:n sähköisyysasteet ovat parantuneet. Tavoitteena on myös kertoa mitä
hyötyä ostolaskujen sähköistämisellä on ollut toimeksiantajalle ja mitä parannus keinoja prosesseihin on käytetty.

Opinnäytetyö on toteutettu tapaustutkimuksena, koska se soveltuu kehittämistyön lähestymistavaksi ja tehtävänä
on prosessien parantaminen. Tavoitteena on tuottaa toimeksiantajalle syvällistä ja yksityiskohtaista tietoa,
jonka avulla voidaan ymmärtää yritystä ja sen kehittämiskohteita paremmin.

Teoriaosuudessa kerron sähköisestä taloushallinosta sekä verkkolaskuista. Teoriaosuudessa käytän monipuolisesti
eri lähteitä, kuten tieteellisiä kirjoituksia sekä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyössä kerron
myös verkkolaskujen ja manuaalisesti käsiteltävien laskujen eroista verkkolaskujen kustannussäästöistä. Case
osuudessa kuvataan, kuinka manuaalisesti käsiteltyjen laskujen määrä on laskenut ja analysoidaan siihen vaikuttaneita
seikkoja.

Tutkimuksen tuloksena on tunnistettu ostolaskuprosessia hidastavia tekijöitä ja kehitystä vaativia kohtia ja
prosessin vaiheita. Kehitystä vaativia asioita ovat verkkolaskujen vastaanottaminen ja maksumääräyksien siirtäminen
ostolaskujärjestelmään sähköisesti. Johtopäätöksissä todetaan, että prosessien parantamisella on
säästetty suuri määrä aikaa laskujen käsittelyssä ja prosesseja voitaisiin vielä parantaa muuttamalla toimintatapoja
ja lisäämällä yritysasiakkaiden ohjeistusta ostotilausvaiheessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste