Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rakennusvahinkoasiakkaiden tyytyväisyys kumppanitoimintaan

Kujala, Ella (2022)

 
Avaa tiedosto
Kujala_Ella.pdf (1.042Mt)
Lataukset: 


Kujala, Ella
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630598
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, onko Pohjola Vakuutuksen rakennusvahinkoasiakas
tyytyväinen Pohjola Vakuutuksen yhteistyökumppanin toimintaan. Tavoitteena oli tutkia
asiakastyytyväisyyden pohjalta, miten Pohjola Vakuutus voisi kehittää
yhteistyökumppanitoimintaansa. Näin ollen tutkimuskysymyksiksi muotoutuivat: ”Onko Pohjola
Vakuutuksen rakennusvahinkoasiakas tyytyväinen Pohjola Vakuutuksen kumppanitoimintaan?”
sekä ”Miten asiakastyytyväisyyttä ja kumppanitoimintaa voitaisiin kehittää?”
Teoreettisessa viitekehyksessä selvitettiin, mitä asiakastyytyväisyys ja asiakaskokemus ovat, sekä
miten niitä voidaan mitata ja kehittää. Lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin vakuutuksia ja
korvauskäsittelyä sekä Pohjola Vakuutuksen kumppanitoimintaa. Tutkimusmenetelmissä
perehdyttiin määrällisen tutkimuksen tekoon sekä siihen, kuinka luodaan hyvä sähköinen kysely.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineisto
kerättiin sähköpostilinkkikyselyllä. Kysely lähetettiin 475:lle Pohjola Vakuutuksen asiakkaalle
otannan mukaisesti. Kyselyyn vastasi 102 asiakasta, eli prosentuaalisesti 21 %.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat olivat suhteellisen tyytyväisiä kumppanitoimintaan.
Kehityskohteiksi asiakkaat nostivat kommunikaation tärkeyden sekä helpon yhteydenpidon.
Asiakkaat haluaisivat tarkemmin tietää korjausten aikatauluista ja muista käytännön asioista.
Asiakkaiden tieto Pohjola Vakuutuksen ja kumppanin välisistä roolituksista nousi myös tärkeäksi
kehityskohteeksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste