Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelukonseptin kehittäminen : Case: Hotelli Hiittenharju

Kokki, Sari (2014)

Avaa tiedosto
Kokki_Sari.pdf (2.849Mt)
Lataukset: 


Kokki, Sari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060612117
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja kehittää Harjavallassa sijaitsevan Hotelli Hiittenharjun tarjoamien palveluiden laadun tasoa ja mainetta.

Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin neljän eri menetelmän avulla: SWOT-analyysillä, sisäisellä auditoinnilla, asiakastyytyväisyyskyselyllä ja benchmarkkauksella. SWOT-analyysillä kartoitettiin yrityksen nykytila ja visioitiin toimenpiteet tulevaisuuden varalle yhdessä yrityksen edustajan kanssa. Henkilökunta osallistui kehittämiseen tutkimalla Oivahymyn mukaista toiminnanlaatua auditointilomakkeen avulla. Asiakkaiden tyytyväisyyttä selvitettiin käyttäen apuna informoitua kvalitatiivista kyselylomaketta. Benchmarkkausta käytettiin ideoinnin apuna, kun etsittiin ratkaisumalleja tutkimuksilla saatuihin kehittämistarpeisiin.

Sisäisen auditoinnin tuloksien perusteella saatiin selville, että Hotelli Hiittenharjun keittiötoiminnan laatu on elintarvikelain mukaista ja henkilökunta toimii sovittujen sääntöjen mukaisesti.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella Hotelli Hiittenharjun henkilökunnan ammattitaito ja palvelu oli hyvää tasoa. Tuotteita pidettiin hyvinä, mutta hotellihuoneiden tasoa moitittiin. Mainonta saavutti asiakkaat kohtalaisesti, parhaiten toimi ”puskaradio”. Vastaajat olivat melko tyytyväisiä yrityksen naistentanssi-iltoihin, huonoina puolina pidettiin ilmastoinnin heikkoutta ja tilan toimivuutta.
Benchmarkkauksen avulla löydettiin ratkaisumalleja hotellihuoneiden kunnostamiseen, lounaspöydän laadun varmistamiseen ja kokouspalvelujen uudistamiseen.

Tämän opinnäytetyön lopputuloksena saatiin selville asiakkaiden tarpeet palvelukonseptin kehittämiseen. Myös laatukäsikirja sekä perehdytyskansio päivitettiin ajantasalle. Keittiön henkilökunta oppi käyttämään sisäisen auditoinnin lomaketta. Hotellihuoneiden kunto tarkastettiin ja parannuskohteista tehtiin lista. Ravintolan ilmanvaihtoon, tilojen toimivuuteen ja markkinointiin etsittiin ratkaisuja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste