Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Fotogrammetrian hyödyntäminen Unreal Engine -pelimoottorissa

Soikkeli, Rolle (2022)

 
Avaa tiedosto
Soikkeli_Rolle.pdf (706.9Kt)
Lataukset: 


Soikkeli, Rolle
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930806
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli käydä läpi oikean rakennuksen mallintamisen vaiheet Unreal Engine 5 -pelimoottoria hyödyntäen. Mallinnettu rakennus on luotu demopelissä pelattavaksi kartaksi. Mallinnuksen kohteena toimi Kemin uimahalli. Kartan pohjustuksena käytettiin n. 90 eri kuvaa uimahallista. Työssä keskitytään uimahallin sisätilan mallintamiseen. Lopuksi demopeli mainittiin lyhyesti. Demopelin karttana toimi pelimoottorilla mallinnettu uimahalli.

Uimahallin mallinnuksen lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi 2D-kuvan mallintamista 3D-malliksi käyttäen Reality Capture -ohjelmaa ja sen eri menetelmiä. 3D-mallin luonti on ohjeistettu vaihe vaiheelta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste