Fotogrammetrian hyödyntäminen Unreal Engine -pelimoottorissa
Soikkeli, Rolle (2022)
Soikkeli, Rolle
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930806
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930806
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli käydä läpi oikean rakennuksen mallintamisen vaiheet Unreal Engine 5 -pelimoottoria hyödyntäen. Mallinnettu rakennus on luotu demopelissä pelattavaksi kartaksi. Mallinnuksen kohteena toimi Kemin uimahalli. Kartan pohjustuksena käytettiin n. 90 eri kuvaa uimahallista. Työssä keskitytään uimahallin sisätilan mallintamiseen. Lopuksi demopeli mainittiin lyhyesti. Demopelin karttana toimi pelimoottorilla mallinnettu uimahalli.
Uimahallin mallinnuksen lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi 2D-kuvan mallintamista 3D-malliksi käyttäen Reality Capture -ohjelmaa ja sen eri menetelmiä. 3D-mallin luonti on ohjeistettu vaihe vaiheelta.
Uimahallin mallinnuksen lisäksi opinnäytetyössä käydään läpi 2D-kuvan mallintamista 3D-malliksi käyttäen Reality Capture -ohjelmaa ja sen eri menetelmiä. 3D-mallin luonti on ohjeistettu vaihe vaiheelta.