Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Proseduraalinen generointi pelisisällöntuottamisessa: proseduraalinen generointi työvälineenä pelikenttien ja pelimaailmojen luomisessa

Sassi, Santeri (2022)

Avaa tiedosto
Santeri_Sassi.pdf (2.157Mt)
Lataukset: 


Sassi, Santeri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121931023
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin proseduraalista generointia pelisisällöntuottamiskeinona. Tutkimuksessa käytiin läpi proseduraalista generointia, sen algoritmeja ja menetelmiä yleisellä tasolla, jonka jälkeen näitä menetelmiä tarkasteltiin tarkemmin esimerkkien kautta.

Proseduraalista generointia pelimaailman tuottamisessa käytiin läpi oman projektin kautta, joka tehtiin Unity-pelimoottorilla. Projekti pohjautuu vahvasti pelin Minecraft maailmagenerointiin, joka on erinomainen malli hyvin toimivasta proseduraalisesta pelimaailman generoinnista.

Opinnäytetyössä aineistona käytettiin useita digitaalisia lähteitä, joista videot ja blogit olivat tärkeimmässä roolissa. Työhön liitetty Unity-projekti on tehty videotutoriaalin pohjalta, jossa luodaan Unitylle Minecraft-kopiota käyttäen C#-ohjelmointikieltä.

Tutkimuksen avulla proseduraalisesta generoinnista ja sen menetelmistä saa paremman ymmärryksen, sekä opitaan aiheen syvyydestä. Tutkimus kosketti aiheen yleisimpiä osa-alueita, herättäen mielenkiinnon aiheen tarkempaan tutkimiseen. Tutkimustuloksia verrattaessa esimerkkipeleihin, voitiin huomata, kuinka tutkimuksessa opittua tietoa pystytään hyödyntämään pelituotannossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste