Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen myynnin rooli liiketoiminnan kehittämisessä: Case The Smart Connector Limited

Keituri-BenMabrouk, Niina (2022)

Avaa tiedosto
Keituri-BenMabrouk_Niina.pdf (552.7Kt)
Lataukset: 


Keituri-BenMabrouk, Niina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122331429
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistehtävänä The Smart Connector Limited:lle, joka on Iso-Britanniassa sijaitseva valmennus- ja konsultointialan yritys. Työn aiheena oli sosiaalisen myynnin rooli
liiketoiminnan kehittämisessä ja tarkoituksena oli löytää keinoja tehostaa toimeksiantajan asiakashankintaa sosiaalisen myynnin avulla käyttäen LinkedIniä sekä Sales Navigatoria.
Opinnäytetyön tietoperusta perustuu sosiaalisen myynnin sekä digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun sekä käyttöön liiketoiminnan kehittämisessä uusasiakashankinnassa. Työssä kartoitettiin
lähtötilanne, tavoitteet sekä strategia, millä täyttää tavoitteet. Saavutetut tulokset myös analysoitiin,
jotta saatiin selville, toteutuivatko tavoitteet odotetulla tavalla.
Opinnäytetyössä materiaalina käytettiin alan kirjallisuutta, jotka olivat pääasiallisesti elektronisia
lähteitä kuten e-kirjoja, blogeja sekä artikkeleita. Myös projektin alussa sekä aikana analysoitu data
LinkedInin tapahtumasivulta ja toimeksiantajan ilmoittamat ilmoittautumiset valmennukseen olivat
lähteinä.
Opinnäytetyö on päiväkirjamallilla toteutettu toiminnallinen työ, sillä opinnäytetyössä toimeksiantajalle luodaan suosituksia, miten hän voi kehittää liiketoimintaansa ja lyhentää asiakashankintaprosessia sosiaalisen myynnin avulla. Sekä sosiaalisen myynnin että digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa on ensisijaisen tärkeää ymmärtää mitkä metodit toimivat parhaiten eri tilanteissa.
Opinnäytetyö on tärkeä toimeksiantajalle, sillä toimeksiantaja on ollut lähinnä oman kokemuksensa
sekä muutaman valmentajan antamien neuvojen varassa mitä tulee liiketoiminnan kehittämiseen.
Kuitenkaan kunnollisia toimintasuunnitelmia opinnäytetyön aiheen osalta ei ole käsitelty vaan uusia
tuotteita ja ideoita on annettu, mikä on aiheuttanut lisää kiirettä sekä heikentänyt tulosten saamista.
Toimeksiantajan on hyvä hyödyntää big dataa sekä sosiaalisessa myynnissä että digitaalisessa
markkinoinnissa, jotta hän voi saada paremman kuvan omasta kohdeyleisöstänsä.
Huolella suunnitellun sosiaalisen myynnin sekä digitaalisen markkinoinnin avulla toimeksiantaja
kykenee tavoittamaan kohdeyleisönsä paremmin ja nopeuttamaan asiakashankintaprosessia.
Tämä myös edesauttaa hänen asemoitumistaan auktoriteettina omalla alallaan. Tämä kuitenkin
edellyttää, että toimeksiantaja kommunikoi tiiminsä kanssa strategiat sekä käy keskustelee mahdollisista kehitysmahdollisuuksista. Tiimissä tulee myös olla selvä rooli- ja vastuun jako, jotta toivotut tulokset voidaan saavuttaa.
Asiasanat: B2B, Asiantuntijaliiketoiminta, Sosiaalinen myynti, Verkkoliiketoiminta, Digitaalinen
myynti, Prospektointi, Lead generation
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste