Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mainonnan automaatio Facebook-alustalla

Hinnawi, Abdullah (2022)

 
Avaa tiedosto
Hinnawi_Abdullah.pdf (2.079Mt)
Lataukset: 


Hinnawi, Abdullah
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122531463
Tiivistelmä
Insinöörityössä tutkittiin OAuth 2.0 -kehystä ja joitakin Meta-yhtiön teknologioita. Päätavoitteena oli lisätä olemassa olevaan Kiva Dashboard -sovellukseen mainonnan automatisointimahdollisuus Facebookissa postauksille, joiden teksteissä esiintyy tiettyjä avainsanoja. Mainonnan automaatio kohdentuu postauksiin, joita julkaistaan vasta tulevaisuudessa, joten toissijaisena tavoitteena oli rakentaa toiminnallisuus, jolla voidaan tehostaa joitakin jo julkaistuja postauksia. Toiminnallisuudessa postauksista luodaan mainoksia manuaalisesti niiden näkyvyyden parantamiseksi. Työn toteutus oli osa Kiva Dashboard -projektia, jonka omistaja on Kiva-yritys.

Työssä käytiin läpi OAuth 2.0 -kehyksen tärkeimmät konseptit, mm. roolit ja auktorisointilupatyypit, minkä jälkeen edettiin esittelemään sen haavoittuvuudet ja tietoturvaongelmat. Tämän jälkeen siirryttiin Meta-teknologioiden tutkimiseen keskittyen liiketoiminta- ja markkinointitarkoituksiin luotuihin teknologioihin, kuten Webhooks-tuotteeseen ja Marketing-rajapintaan. Tästä siirryttiin projektin osuuteen, jossa kuvailtiin projektin tavoitteet, käytetyt teknologiat, sovellukseen lisättyjen ominaisuuksien toteutus, haasteet ja tulokset. Lopuksi annettiin jatkokehitysideoita.

Lopputuloksena Kiva Dashboard -sovellukseen lisättiin kaksi ominaisuutta. Ensimmäinen on mainonnan automaatio -ominaisuus, jolla käyttäjä voi luoda, esikatsella, suodattaa ja poistaa mainoskampanjoita, joihin luodaan mainoksia tiettyjen avainsanojen perusteella. Toinen ominaisuus keskittyy Facebook-postausten tehostamiseen manuaalisesti. Sen avulla käyttäjä voi esikatsella Facebook-sivun postaukset, suodattaa niitä ja valita ne, joita hän haluaa tehostaa. Tämän jälkeen käyttäjä valitsee mainoskampanjan, johon mainokset luodaan valituista postauksista niiden tehostamiseksi.

Toimeksiantaja voi hyödyntää tämän työn tuloksia tarjoamalla päivitetyn Kiva Dashboard -sovelluksen työntekijöilleen sisäiseen käyttöön. Lisäksi yritys voi markkinoida sovellusta asiakkailleen yrityksen omana ratkaisuna digimarkkinointitarkoituksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste