Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mitkä ovat kansainvälisen verkkomarkkinapaikan mahdollisuudet suomalaisille pk-yrityksille?

Eskelinen, Raimo (2023)

 
Avaa tiedosto
Eskelinen Raimo.pdf (1.395Mt)
Lataukset: 


Eskelinen, Raimo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301051053
Tiivistelmä
Verkkomarkkinapaikkojen suosio on kasvanut huimasti viime vuosina. Verkossa tapahtuva
kaupankäynti on luonut uusia mahdollisuuksia myyjille ympäri maailmaa. Näin myös suomalaisille yrityksille tarjoutuu uudenlainen väylä kasvuun ja kansainvälistymiseen. Kuitenkin
Business Finlandin tekemän tutkimuksen mukaan suomalaisten pienten ja keskisuurten (pk) yritysten harjoittama myynti näillä alustoilla on merkittävästi alhaisempaa verrattuna muihin Euroopan maihin, esimerkiksi Itävaltaan ja Saksaan.
Kehityshankkeen päätavoitteena oli selvittää Beatum Oy:n kaltaisen suomalaisen pk-yrityksen
mahdollisuuksia kansainvälisillä verkkomarkkinapaikoilla. Yksi suurimmista verkkomarkkinapaikoista, Amazon, valittiin kehityshankkeeseen alustaksi, jota analysoimalla saatiin kattava tutkimus sen mahdollisuuksista. Kehityshankkeen tarkoitus on toimia käytännön ohjeistuksena lukijalle siitä, kuinka myynti tällaisella verkkomarkkinapaikalla voidaan aloittaa. Lisäksi yksi Amazonin mahdollistamista liiketoimintamalleista, dropshipping, valittiin sopivaksi tähän hankkeeseen. Tämä liiketoimintamalli on viime vuosina ollut hyvin suosittu, sillä se on kustannustehokas tapa aloittaa verkkokauppa toiminta.
Kehityshankkeessa tehty käytännön osuus kuvaa yksityiskohtaisesti, miten yritystunnukset Amazon.com verkkomarkkinapaikalle tehdään, kuinka potentiaalinen tuote valitaan sekä mitä tulee huomioida vertailtaessa mahdollisia tuotteen valmistajia. Kehityshankkeen
aikana valittiin tuote X, jota voisi mahdollisesti alkaa myydä Amazon verkkomarkkinapaikalla.
Lisäksi sen valmistajia vertailtiin ja niistä valittiin paras vaihtoehto, joka ilmenee johtopäätöksissä.
Tutkimuksen päättää johtopäätökset ja pohdinta, joissa todetaan, että suomalaisilla yrityksillä on mahdollisuuksia kansainvälisillä verkkomarkkinapaikoilla sekä analysoidaan kriittisesti tutkimuksen kulkua sekä parannusehdotuksia ja jatkotutkimusaiheita.
 
Over the recent years, the popularity of online marketplaces has grown tremendously. Ecommerce has created new opportunities for sellers around the world. This has provided new possibilities for growth and internationalization, also for Finnish companies. However,
according to a study conducted by Business Finland, the sales of Finnish small and medium-sized (SME) companies on these platforms are significantly lower compared to other European countries, such as Austria and Germany.
The main objective of this development project was to discover the possibilities of a Finnish SME like Beatum Oy in international online marketplaces. One of the largest online marketplaces, Amazon Inc. was chosen as a platform for this development project, and by
analyzing it, a comprehensive study of its possibilities was obtained. The objective of the
development project was to provide practical instructions for the reader on how to start
selling on such online marketplace. Furthermore, one of the business models offered by
Amazon, dropshipping, was chosen to be a suitable model for this project. This business model has been very popular in recent years, as it is a cost-effective way to start an online store.
The practical section of this development project describes in detail how a company account is created for the Amazon.com online marketplace, how a potential product is selected
and what should be considered when comparing potential product manufacturers.
During the development project, product X was chosen which could potentially be sold on
the Amazon online marketplace. Moreover, the manufacturers of this product were compared,
and the best option was chosen from them, which appears in the conclusions.
The research concludes with conclusion and reflection, which state that Finnish companies
have opportunities in international online marketplaces. It also critically analyzes the progress
of the research as well as suggestions for improvement and future research.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste