Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viihdetapahtuman kaupallistaminen henkilöasiakkaille: case: Padel Spring Break

Saarinen, Juho (2022)

 
Avaa tiedosto
Saarinen_Juho.pdf (1.109Mt)
Lataukset: 


Saarinen, Juho
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301291772
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin viihdetapahtuman kaupallistamista henkilöasiakkaille. Opinnäytetyön aiheenvalinnan taustalla on yleinen huomio asiakaslähtöisen ajattelun unohtamisesta viihdetapahtumia järjestettäessä. Opinnäytetyön tutkimuskysymys kehitettiin yhdessä toimeksiantajan kanssa heidän viihdetapahtumallensa sopivaksi. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä tulisi ottaa huomioon, kun viihdetapahtuma kaupallistetaan henkilöasiakkaille.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmiksi valittiin haastattelut ja havainnointi. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina, joissa tutkimusjoukko valittiin tapahtuma-alan ammattilaisten joukosta, joilla oli useamman vuoden kokemus tapahtumien järjestämisestä. Havainnointi toteutettiin osallistuvana piilohavainnointina, jossa havainnoitiin 22 kpl viihdetapahtumaa. Tutkimusmenetelmien toteuttamisen jälkeen kerätty aineisto analysoitiin teoriaan pohjautuen, jonka jälkeen tutkimuksen tulokset avattiin ja niistä tehtiin johtopäätökset. Lopuksi laadullisen tutkimuksen pohjalta tehtiin toimenpide-ehdotukset toimeksiantajalle.

Laadullisesta tutkimuksen aineiston analysoinnista todettiin, että viihdetapahtumien kaupallistamisessa asiakas vaikuttaa useaan eri vaiheeseen. Aineistossa nousi esille vahvasti kohderyhmän vaikutus tapahtumakonseptin suunnitteluun, asiakaspolun toimivuuden merkitys asiakaskokemukseen ja verkostojen tärkeys eri tapahtumaprosessin vaiheissa. Tuloksista tehtiin johtopäätös, että hyvä asiakaskokemus on hyvin hoidetun talouden rinnalla tärkein asia viihdetapahtuman kaupallistamisessa, koska viihdetapahtumien päätulovirta on asiakas.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste