Ärendehanterare för intranät : Case Creamarketing
Westerlund, Daniel (2014)
Westerlund, Daniel
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012412
Tiivistelmä
Avsikten med detta lärdomsprov är att utveckla ett användbart och funktionellt system för uppdragsgivaren där kunder kan skicka in ärenden. Ärendehanteraren delas upp i tre delar: felrapportering, feedback och feature request. Lärdomsprovet bygger på en layout som planerats i ett tidigare projektarbete som inkluderade forskning över olika användargränssnitt.
Detta lärdomsprov kommer att förklara olika metoder, programmeringsspråk och verktyg som har använts vid utvecklingen. Lärdomsprovet skall ge en bra översikt om funktionaliteten och idén bakom olika lösningar i ärendehanteraren. Ärendehanteraren är utvecklad med HTML, CSS, PHP, JavaScript och MySQL.
Lärdomsprovets resultat är en produkt som uppdragsgivaren kan använda i sitt interna nätverk för att underlätta kommunikationen mellan kunderna och uppdragsgivaren. The purpose of this thesis is the development of a functional and user friendly er-rand manager for the company Creamarketing. The errand manager is divided in three parts: error reporting, feedback and feature request. The thesis is built on a template developed in a former project researching graphical user interfaces.
This thesis will explain different methods, programming languages and tools used in the development. The thesis will give a comprehensive overview of the func-tions and ideas used as solutions in the errand manager. The errand manager is de-veloped by using HTML, CSS, PHP, JavaScript and MySQL.
The result of this thesis is a product that can be used in the company's intranet to ease the communication between the company and clients.
Detta lärdomsprov kommer att förklara olika metoder, programmeringsspråk och verktyg som har använts vid utvecklingen. Lärdomsprovet skall ge en bra översikt om funktionaliteten och idén bakom olika lösningar i ärendehanteraren. Ärendehanteraren är utvecklad med HTML, CSS, PHP, JavaScript och MySQL.
Lärdomsprovets resultat är en produkt som uppdragsgivaren kan använda i sitt interna nätverk för att underlätta kommunikationen mellan kunderna och uppdragsgivaren.
This thesis will explain different methods, programming languages and tools used in the development. The thesis will give a comprehensive overview of the func-tions and ideas used as solutions in the errand manager. The errand manager is de-veloped by using HTML, CSS, PHP, JavaScript and MySQL.
The result of this thesis is a product that can be used in the company's intranet to ease the communication between the company and clients.