Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Loppukäyttäjätukipalvelun kehittäminen asiantuntijoiden tarpeet tunnistamalla

Parikka, Niko (2023)

 
Avaa tiedosto
Parikka_Niko.pdf (330.5Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Parikka, Niko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302032007
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, miten Enfon palveluportfoliosta löytyvä Streamline Support-tukipalvelukokonaisuutta voidaan kehittää tuotannon asiantuntijoiden palvelukohtaiset tarpeet tunnistamalla. Tavoitteena oli, että tutkimuksessa kerättyä tietoa voidaan hyödyntää palveluomistajan toimesta palvelun jatkokehityksessä. Lisäksi tuotannon tukiorganisaation vastuuhenkilöt voivat hyödyntää tutkimuksen tuloksia ja tätä kautta tehostaa toimintoja. Kerättyä dataa ja niistä johdettuja kehitysehdotuksia vietiin palvelukehitystehtäviksi.

Tutkimusaineisto kerättiin Enfon Service Desk henkilöstöltä syksyllä 2022 kyselylomakkeella. Aineistoa saatiin kerättyä 30 % Service Deskin henkilöstöltä. Aineiston analysoinnissa käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysia.

Tulosten perusteella asiantuntijat nostivat esille tarpeen ymmärtää palvelun perussisältöä ja asiakaskohtaisia räätälöintejä paremmin. Asiantuntijat korostivat myös tiedottamisen tärkeyttä ja toivetta siitä, että heitä osallistettaisiin paremmin palvelun kehittämiseen. Esille nousi myös kehitysehdotuksia Enfon käyttämään ITSM-järjestelmään, jonka kehitysehdotukset ohjattiin eteenpäin järjestelmän kehittäjille. Tuloksien perusteella tehostettiin tiedotusmalleja tutkitun palvelun osalta ja viestittiin esiin nousseita toiveita myös eteenpäin organisaatiossa. Palveluun liittyviä koulutuksia suunniteltiin myös uusiksi asiantuntijoilta nousseiden tarpeiden perusteella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste