Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen asiakashankintaprosessimallin kehittäminen: case Nive Information Technology

Hiironen, Erica (2023)

 
Avaa tiedosto
Hiironen_Erica.pdf (1.916Mt)
Lataukset: 


Hiironen, Erica
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302082162
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Nive Information Technologylle, joka kehittää mobiileja tiedonhallinnan ratkaisuja yrityksille, sekä tarjoaa koulutusta ja konsultointia M-Files ratkaisuihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yrityksen markkinoinnin ja myynnin avuksi selkeä ja jatkokehitettävä digitaalinen asiakashankintaprosessimalli.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee monipuolisesti organisaation ostoprosessiin vaikuttavia tekijöitä, B2B-markkinointia ja liidien generointia. Tietopohja koottiin mahdollisimman ajankohtaisista lähteistä, kuten asiantuntija-artikkeleista, kirjoista ja englanninkielisistä lähteistä. Tietopohjassa on pyritty selittämään lukijalle miksi digitaaliseen asiakashankintaprosessimalliin valittiin tietyt toimenpiteet ja mistä osista lopullinen työ muodostui.

Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa asiantuntijuus esitetään käytännön tuotoksen avulla, eli tässä opinnäytetyössä käytännön tuotos on digitaalinen asiakashankintaprosessimalli. Toiminnallisen tuotoksen lisäksi kirjoitin raportin, joka sisältää tuotokseen johtaneet syyt, toimenpiteet ja pohdinnan. Toiminnallisen opinnäytetyön tiedonkeruu tapahtui kirjallisia materiaaleja hyödyntäen, jotka ovat Niven sisäisiä dokumentteja. Kirjallisten materiaalien analyysitapana käytettiin sisällönanalyysia. Tiedonkeruun menetelmiä käytettiin yrityksen lähtötilanteen selvittämiseen.

Tämän opinnäytetyön lopputuloksena Nive Information Technology sai testatun digitaalisen asiakashankintaprosessimallin. Testauksen avulla yritys sai myös tietoa toimenpiteiden toimivuudesta valitulle kohderyhmälle. Tulosten avulla Nive voi kehittää yksittäisiä toimenpiteitä ja koko prosessimallia parhaimman tuloksen saamiseksi. Opinnäytetyön avulla yrityksellä on uusia työkaluja ja malli markkinoinnin kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste