Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen palvelualustan suunnitteleminen ja käyttöön ottaminen

Romppainen, Vilma (2023)

 
Avaa tiedosto
Romppainen_Vilma.pdf (1.963Mt)
Lataukset: 


Romppainen, Vilma
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302212645
Tiivistelmä
Valmennusten ja koulutusten tarjoamisesta verkossa on tullut normi, ja sillä tulee olemaan merkittävä rooli liikunta-alan tulevaisuudessa. Asiakkaat ovat digitaalisessa maailmassa myös hyvin kriittisiä ja yhä useammat yritykset investoivat hienostuneisiin digitaalisiin kokemuksiin. Hyvä digitaalinen alusta koostuu hyvästä teknisestä toteutuksesta, brändin mukaisesta ulkoasusta sekä monipuolisesta sisällöstä. Toimivuus luo luottamusta asiakkaaseen. Tämä opinnäytetyö oli toimintatutkimuksena toteutettava kehittämistyö, jonka ajurina oli ensisijaisesti asiakaslähtöisyys. Toimeksiantajana opinnäytetyössä oli hyvinvointi- ja liikunta-alan yritys ProFTraining Finland Oy. Työssä haettiin vastauksia esimerkiksi siihen, että miten uusi digitaalinen palvelualusta tulisi suunnitella, jotta asiakaskokemus olisi sujuvampi ja millaisia eri toteutusvaihtoehtoja siihen on olemassa. Digitaalisen palvelualustan uudistaminen lähti liikkeelle todellisesta tarpeesta luoda yrityksen asiakkaille sujuvampi sekä mielekkäämpi oppimiskokemus digitaalisesti. Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa tietoperustan sekä liiketoimintamallin pohjalta alustava suunnitelma kohdeyrityksen tulevasta digitaalisesta palvelualustasta ja sen käyttöön ottamisesta. Tavoitteena oli myös tutkia ja vertailla erilaisia alustapohjia ja niiden sopivuutta yritykselle sekä tutkia muiden yritysten digitaalisia alustoja. Lisäksi tavoitteena oli kehittää yrityksen liiketoimintaa sekä vähentää manuaalista työtä. Kehittämistyön merkittävimmät menetelmät olivat kyselyt sekä tapaamiset. Lisäksi työssä hyödynnettiin yrityksen liiketoimintamallia, havainnointia sekä benchmarkingia. Näiden avulla oli mahdollista kerätä tietoa digitaalisen alustan suunnittelua ja toteuttamista varten. Opinnäytetyö raportoitiin päiväkirjamuodossa ja kehittämistyöprosessi noudatti tuplatimanttimallia. Työn viitekehys pohjautui monipuolisiin lähteisiin, kuten verkkoartikkeleihin, tutkimuksiin, haastatteluihin ja kirjallisuuteen, jotka liittyivät esimerkiksi digitaaliseen asiakaskokemukseen ja digitaalisen palvelualustan rakentamiseen. Lopputuotoksena kehittämistyöstä syntyi suunnitelma digitaalisesta palvelualustasta sekä sen käyttöön ottamisesta. Suunnitelman pohjalta yritys pystyy ottamaan käyttöönsä uuden digitaalisen palvelualustan, joka vastaa heidän ja heidän asiakkaiden tarpeisiin. Alustan käyttöön ottamista varten luotiin selkeät toimenpiteet ja aikataulu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste