Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sober curious -ilmiö tulevaisuudessa

Mäkinen, Ville (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Sober curious.pdf (620.5Kt)
Lataukset: 


Mäkinen, Ville
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302222723
Tiivistelmä
Tämä tutkimus tehtiin projektimuotoisesti toimeksiantona alkoholijuomien vähittäiskaupan alalla toimivalle yhtiölle. Yhtiöllä on yksinoikeus yli 5,5-prosenttisten alkoholijuomien vähittäismyynnissä, jolla on säädetty erityistehtävä alkoholihaittojen vähentämiseksi. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten sober curious -ilmiö näkyy yhtiön toiminnassa nyt ja tulevaisuudessa, sekä miten sen tulee vastata tähän kasvavaan trendiin. Teoreettinen viitekehys sisältää kolme lukua. Ensimmäisessä luvussa käsitellään sober curious -ilmiötä sekä kansainvälisellä että kotimaan tasolla. Toisessa luvussa käsitellään yhteiskuntavastuuta ja niiden eri osa-alueita. Viimeisessä luvussa tarkastellaan vastuullista kuluttajakäyttäytymistä trendien, merkityksien ja kulutusmuutoksien näkökulmista. Tutkimus suoritettiin laadullisena teemahaastatteluna yhtiön ulkopuolisille asiantuntijoille. Sober curious on tuonut uuden ajattelutavan perinteisen alkoholikulttuurimme ympärille. Toimeksiantajan on tärkeää tarttua tällaisiin trendeihin, jotta tavoitetaan kohderyhmä ja lisätään tietoisuutta alkoholinkäytön vähentämiseksi ja hyvinvoinnin edistämiseksi.
 
This research was made in project format as an assignment for a company that is operating in the retail trade of alcoholic beverages. The company has the exclusive rights in the retail sales of over 5,5 percental alcoholic beverages and the special task to reducing the harms of alcohol. The objective of the research was to find out how the Sober Curious phenomenon can be seen in the company’s operation now and in the future, as well as how it should respond to this growing trend. The theoretical framework contains three chapters. The first chapter deals with Sober Curious phenomenon on the international and domestic level. The second chapter deals with societal responsibility and its various aspects. The last chapter reviews responsible consumer behavior from the perspectives of trends, significances and changes in consumption. This study was carried out as a qualitative theme interview for specialists outside of the company. Sober Curious has brought a new way of thinking around the traditional alcohol culture. It is important for the target company to catch such trends to reach the target group and increase awareness to reduce alcohol consumption and promote well-being.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste