Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lapsiperheiden asiakaskokemuksen johtaminen ja kehittäminen Original Sokos Hotel Puijonsarvessa

Suhonen, Mari (2014)

 
Avaa tiedosto
suhonen_mari.pdf (1.438Mt)
Lataukset: 


Suhonen, Mari
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112508
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on asiakaskokemuksen johtaminen ja case-yrityksenä toimii Osuuskauppa PeeÄssän kuopiolainen hotelli Original Sokos Hotel Puijonsarvi. Case yrityksen puolelta asiakaskokemuksen johtaminen keskittyy sen kehittämiseen ja asiakaskokemus puolestaan mittaamiseen ja kehittämiseen lapsiperheasiakkaiden kannalta. Puijonsarvi on suosittu kaupunkihotelli liikematkustajien keskuudessa, mutta vapaa-ajan matkustajien, erityisesti lapsiperheiden, määrä on huomattavasti vähäisempi, joten hyvän asiakaskokemuksen takaaminen on kyseisen asiakassegmentin kehittämisen kannalta tärkeää.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa esitellään asiakaskokemusta sekä asiakaskokemuksen johtamista termeinä luvussa kaksi ja luku neljä käsittelee opinnäytetyössä käytettyjä tutkimusmenetelmiä. Original Sokos Hotel Puijonsarvea sekä sen taustaorganisaatiota esitellään luvussa kolme. Viidennessä luvussa käsitellään suoritettuja tutkimuksia sekä niiden tuloksia. Viimeisessä luvussa tutkimustuloksia analysoidaan opinnäytetyöntekijän puolesta, esitetään kehitysehdotuksia sekä tehdään loppuyhteenveto opinnäytetyöstä.

Opinnäytetyön puitteissa tehtiin Puijonsarvessa lapsiperheille kohdennettu asiakastyytyväisyyskysely kvantitatiivisena lomakekyselynä sekä kvalitatiivisia teemahaastatteluja. Molemmissa lähtökohtana oli asiakaskokemuksen mittaaminen. Tutkimukset suoritettiin elokuun-marraskuun 2013 aikana. Tutkimustuloksista saatiin selville hotellin perheasiakkaiden asiakaskokemuksen nykyinen taso. Tutkimustentulosten ja teorian pohjalta hotellille rakennettiin ohjeita ja keinoja parantamaan kohderyhmän asiakaskokemusta sekä työntekijöille että johdolle vinkkejä asiakaskokemuksen johtamisen suunnitteluun sekä toteuttamiseen.

Työn lähteinä on käytetty kotimaisia asiakaskokemuksen johtamista käsitteleviä teoksia sekä internet-lähteitä. Original Sokos Hotel Puijonsarven perustietoja käsittelevät osiot pohjautuvat osittain opinnäytetyöntekijän omiin subjektiivisiin kokemuksiin työhistorian kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste