Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Perusparannuskohteen takuukorjausprosessin kehittäminen

Alander, Petri (2023)

 
Avaa tiedosto
Alander_Petri.pdf (1.022Mt)
Lataukset: 


Alander, Petri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303033024
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli Renevo Oy:n urakoimien perusparannuskohteiden takuukorjausprosessin kehittäminen. Tämän työn tarkoituksena on aikaansaada toimintamalli takuukorjausprosessin kulusta Renevo Oy:n perusparannuskohteissa, sekä etsiä mahdollisia ennakoivia toimenpiteitä takuukorjausten määrän vähentämiseksi. Toimintamalli kirjataan lomakemuodossa yrityksen käyttöön. Opinnäytetyön aihe valikoitui yritykselle tarvelähtöisesti.

Tarve kehittämiselle on ajankohtainen, sillä yrityksen toiminnan laajennuttua tämänhetkiselle tasolle ja yrityksen edelleen jatkaessa kasvuaan, on perusparannuskohteiden samanaikaisesti takuun alla olevien huoneistojen määrä kasvanut suureksi. Yrityksessä ei ollut kirjattua toimintamallia takuutyöprosessista. Takuutöihin liittyvät korjauspyynnöt sekä muut tiedot ohjautuvat monille eri henkilöille yrityksen sisällä monikanavaisesti.

Opinnäytetyön tavoitteena oli aikaansaada toimintamalli takuukorjausprosessista, johon kirjataan tärkeimmät toimenpiteet prosessin eri vaiheissa. Lisäksi oli tarkoitus etsiä ratkaisuja, joilla jo nykyhetken tiukkoihin aikatauluihin suhteutettuna, vähäisenä pidettävä virhemäärä, saadaan entistä vähäisemmäksi.

Huomattavan suurena tiedonlähteenä toimii takuutyöjohtajan omakohtainen kokemus työtehtävissä työskentelystä. Täydentävinä tiedonlähteinä olivat keskustelut yrityksen henkilökunnan kanssa.

Kehityskohteiksi esiin nousivat takuukorjausilmoituksia varten perustettava takuusähköposti, kodinkoneiden takuukorjauksien nopeampaan toteutumiseen tähtäävät toimet ja sisäisen tiedonkulun puutteet liittyen takuukorjauksissa useimmin esiintyviin virheisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste