Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Varhaiskasvatuksen pedagoginen dokumentointi digitaalisesti: Kirkkorannan päiväkodin kehittämistyö

Hovila, Minna (2023)

 
Avaa tiedosto
Hovila_Minna.pdf (1.633Mt)
Lataukset: 


Hovila, Minna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303163747
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä kauhavalaisen päiväkodin kanssa. Tavoitteena oli kehittää yhteistyöpäiväkodin pedagogista dokumentointia digitaalisen alustan avulla. Varhaiskasvatusyksikön henkilökunta otti koekäyttöön Book Creator -ohjelman pedagogisessa dokumentoinnissa ja käytti sitä kuukauden koejakson ajan. Kehittämistyöllä pyrittiin löytämään vastaus kysymykseen, onko digitaalisesta alustasta hyötyä pedagogisessa dokumentoinnissa. Uuden työkalun oli tarkoitus helpottaa henkilöstön työtä pedagogisessa dokumentoinnissa, tuoda uusi työmenetelmä toimeksiantajalle sekä viedä sen varhaiskasvatuksen työmenetelmien kehitystä kohti digitalisoituvaa tulevaisuutta.
Kehittämistyö oli laadullinen tutkimus ja sen aineistonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta.
Kyselyn avulla haluttiin saada selville varhaiskasvatuksen henkilöstön käyttökokemuksia Book Creatorista ja sen hyödyllisyydestä pedagogisessa dokumentoinnissa. Kyselytutkimuksen aineistoa analysoitiin niin laadullisesti kuin määrällisesti. Analysoinnissa käytettiin aineiston sisällönanalyysiä.
Kyselyn mukaan yli puolet vastaajista oli sitä mieltä, että Book Creatorista on hyötyä pedagogisessa dokumentoinnissa varhaiskasvatuksessa ja saman verran vastaajista aikoo hyödyntää digitaalista alustaa jatkossa työssään. Kehittämistyöhön
osallistuvat nostivat digitaalisen alustan parhaita puolia esiin, jotka olivat oman ammatillisuuden kehittyminen, yhteistyön lisääntyminen päivähoidon ja kodin välillä sekä laadukkaan varhaiskasvatuksen näkyväksi tekeminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste