Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyksen myynti ja markkinointi : case - Elämystehdas Lappari

Kaipainen, Juuso (2023)

Avaa tiedosto
Kaipainen_Juuso.pdf (802.5Kt)
Lataukset: 


Kaipainen, Juuso
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303304471
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli selventää elämyksen ja tuotteen välisiä eroja niin myynnissä kuin markkinoinnissa. Eroja pyrittiin selvittämään teoriaa hyödyntäen ja koko tietoperusta työssä käsittelee tuotteen ja elämyksen myynnillisiä ja markkinoinnillisia eroja. Työn toimeksi antoi Elämystehdas Lappari, ja työn tarkoitus oli selventää heille mitä pitää ottaa huomioon markkinoidessa elämystä, ja kuinka markkinoinnista saa tänä päivänä parhaimman mahdollisen hyödyn irti.

Teoriaa tukemaan suoritettiin myös aiheeseen liittyvä haastattelu Lapparin toimitusjohtajalle, ja pidettiin kysely heidän henkilöstöllensä, jonka aiheena oli Lapparin nykymarkkinoinnin toimintatavat ja markkinointialustat, sekä miten hyvin koko henkilöstö on perillä yrityksensä markkinoinnista. Näillä toimilla saatiin hyvin kattavasti tietoa nykyhetkestä, sekä tärkeää tietoa, jolla lähteä luomaan tulevaisuutta.

Kyselytutkimuksesta selvisi, että Lapparilla osataan käyttää suosituimpia sosiaalisia medioita suomalaisten keskuudessa, ja TikTok-käyttäjä voisi olla hyvä lisä noille muille käytetyille markkinointialustoille. Tulokset osoittivat, että yrityksen markkinointi kiinnostaa, eikä sen vain anneta rullata taustalla passiivisesti. Elämystehdas Lapparissa oli jo aiemmin otettu suuri askel parempaa markkinointia kohti, ja työ tulee täydentämään heidän kasvavaa markkinointiaan ja toivottavasti pitämään sen myös oikealla kurssilla tulevat vuodet.

Työn lopputuotteeksi tein markkinointisuunnitelman Lapparille, joka pitää sisällään kolme eri sosiaalista mediaa sekä verkkosivut. Markkinointisuunnitelman pääajatus on keskittyä markkinoinnin analysoimiseen, ja kuinka parantaa markkinointia siitä analysoimalla saadulla tiedolla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste