Markkinointiviestintäsuunnitelma pankin konttorille
Männistö, Siina (2023)
Männistö, Siina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304175414
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304175414
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia toimiva ja käytännöllinen markkinointiviestintäsuunnitelma Handelsbankenin Oulun konttorille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Handelsbankenin Oulun konttorin markkinointiviestintää. Konttorin markkinointiviestintäsuunnitelma tukee konsernin yhteistä markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Tavoitteena oli löytää oikea kohderyhmä, sanoma, keinot ja taktiikka markkinointiviestinnälle.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui markkinointiviestinnän kirjallisuudesta, e-kirjoista, verkkolähteistä ja tieteellisistä artikkeleista. Lisäksi tietoperustaa varten haastateltiin Handelsbankenin viestintäosaston henkilökuntaa. Tietoperustassa analysoitiin myös kohdeyri-tyksen markkinointiviestinnän nykytilanne. Nykytila-analyysi tehtiin yritysanalyysin, asiakasanalyysin, kilpailija-analyysin ja SWOT-analyysin avulla.
Opinnäytetyössä käytiin läpi markkinointiviestinnän kohderyhmä, tavoitteet, sanoma, taktiikat, keinot ja seuranta. Opinnäytetyön tutkinnallinen osuus koostui nykytila-analyysistä. Opinnäytetyön tuloksena laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma Handelsbankenin Oulun konttorille. Kohdeyritys voi käyttää suunnitelmaa apunaan suunnitellessaan markkinointi-viestintää.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui markkinointiviestinnän kirjallisuudesta, e-kirjoista, verkkolähteistä ja tieteellisistä artikkeleista. Lisäksi tietoperustaa varten haastateltiin Handelsbankenin viestintäosaston henkilökuntaa. Tietoperustassa analysoitiin myös kohdeyri-tyksen markkinointiviestinnän nykytilanne. Nykytila-analyysi tehtiin yritysanalyysin, asiakasanalyysin, kilpailija-analyysin ja SWOT-analyysin avulla.
Opinnäytetyössä käytiin läpi markkinointiviestinnän kohderyhmä, tavoitteet, sanoma, taktiikat, keinot ja seuranta. Opinnäytetyön tutkinnallinen osuus koostui nykytila-analyysistä. Opinnäytetyön tuloksena laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma Handelsbankenin Oulun konttorille. Kohdeyritys voi käyttää suunnitelmaa apunaan suunnitellessaan markkinointi-viestintää.