Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelutuotannon asiantuntijan rooli palveluiden myynnissä ja markkinoinnissa

Jäkälä, Soile (2023)

 
Avaa tiedosto
Jakala_Soile.pdf (1.048Mt)
Lataukset: 


Jäkälä, Soile
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304235999
Tiivistelmä
Opinnäytetyön kohteena on Metropolia Proof Health organisaatio, jonka tavoitteena on saada kaupallistettua organisaatiossa kehitetty palvelukonsepti. Palvelukonsepti sisältää hyvinvointialan prekliinisiä testaus- ja tutkimuspalveluita. Metropolia Proof Health on osa Myllypurossa sijaitsevaa sosiaali- ja terveysalan innovaatiokeskittymää.

Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten Metropolia Proof Health organisaatiossa saadaan toiminnan kaupallistaminen mahdollistumaan siten, että toiminta saadaan omavaraiseksi tulevaisuudessa. Tutkimus on toteutettu toimintatutkimuksena, jossa oleellisena osana on toiminnan muuttuminen sekä muutoksen kohteena olevien henkilöiden osallistaminen tutkimukseen. Tutkimuksessa päädyttiin selvittämään palvelutuotannon asiantuntijoiden valmius ja halukkuus toiminnan kaupallistamiseen sekä organisaation eri tahojen rooli myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta.

Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivisia menetelmiä. Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin haastatteluilla, kyselyin sekä havainnoinnin kautta. Toimintatutkimuksen aikana toteutettiin työpaja kohde organisaation henkilöstölle, jossa rakennettiin yhteistyössä roolit eri tehtäville myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Työpajan tavoitteena oli myös avata palvelutuotannon asiantuntijoille myyntiä ja markkinointia sekä poistaa mahdollisia ennakkoluuloja kyseisiä kokonaisuuksia kohtaan.

Tutkimuksen tavoitteista saatiin saavutettua organisaation eri roolien myynnin ja markkinoinnin tehtävien hahmottaminen. Toimintatutkimuksen tavoitteena oleva muutoksen saavuttaminen jäi vähäiseksi, koska tutkimuksessa päästiin toteuttamaan vain yksi iteraatio. Metropolia Proof Healthille saatiin kuitenkin tuotettua pohja toiminnan jatkokehitykselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste