Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

LensBros – Asiakaslähtöinen liiketoimintasuunnitelma optisella alalla

Aaltonen, Jimi; Koutajoki, Juuso; Lehikoinen, Joel (2023)

 
Avaa tiedosto
Aaltonen_Koutajoki_Lehikoinen.pdf (662.8Kt)
Lataukset: 


Aaltonen, Jimi
Koutajoki, Juuso
Lehikoinen, Joel
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304266417
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda asiakaslähtöinen liiketoimintasuunnitelma optiselle alalle. Tutkimuksessa selvitetään pääkaupunkiseudulla asuvien kuluttajien tarpeita, toiveita ja tottumuksia optisen alan asiakkaina. Optisen alan ammattilaiset ja yrittäjyydestä kiinnostuneet voivat käyttää liiketoimintasuunnitelmaa esimerkkinä ja tietolähteenä. Opinnäytetyön kohderyhmänä ovat kaikki optisen alan operaattorit ja optometristiopiskelijat.

Opinnäytetyö sisältää palvelusuunnittelun ja liiketoimintasuunnitelman eri vaiheet keskittyen yrityksen valintaan, budjetointiin, hinnoitteluun, markkinointiin ja kannattavuuteen. Tutkimukseen kuuluu tietojen kerääminen kuluttajilta optisen alan tarpeiden ja mieltymysten tunnistamiseksi. Opinnäytetyössä käytetään ajantasaisia lähteitä kuvaamaan nykyaikaa ja lähteiden kriittisyyttä. Opinnäytetyön tavoitteena on antaa alan toimijoille selkeyttä ja itseluottamusta oman yrityksen perustamiseen antamalla heille näkemyksiä siitä, mihin heidän tulisi keskittyä liiketoimintaansa perustaessaan

Optisen alan asiakkaiden tarpeiden ja mieltymysten ymmärtämiseksi paremmin toteutettiin asiakaskysely osana laajempaa liiketoimintasuunnitelman laatimista liikeideallemme. Tutkimus antoi arvokasta tietoa asiakkaiden odotuksista palvelun laadun, hinnoittelun, tuotetarjonnan ja yleisen asiakaskokemuksen suhteen.

Kyselyn tulokset antoivat runsaasti erilaisia näkökulmia kuluttajatoiminnasta sekä toimivat hyvinä suuntaviivoina, millaisiin seikkoihin kannattaa keskittyä, kun perustaa omaa optikkoliikettä.

Kyselyn tulosten perusteella laadittiin liiketoimintasuunnitelma, joka sisälsi asiakkaiden palautteen ja suositukset. Suunnitelmassa keskityttiin luomaan asiakaslähtöistä lähestymistapaa palvelun toimittamiseen painottaen henkilökohtaista palvelua, oikeanlaista hinnoittelua ja tuotetarjontaa. Lisäksi suunnitelmaan sisältyi markkinoinnin ja mainonnan strategioita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste