Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Brändi-imagon merkitys yrityksen ja asiakkaiden välisessä suhteessa

Kallionpää, Merina (2023)

Avaa tiedosto
Kallionpaa_Merina.pdf (756.7Kt)
Lataukset: 


Kallionpää, Merina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286750
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mistä vaatetusalan yrityksen brändi-imago muodostuu, ja onko toimeksiantajayritys Neme onnistunut viestimään ydinarvojaan potentiaalisille asiakkailleen. Neme on vuonna 2022 perustettu yritys, joka tuottaa laadukasta ja käytönkestävää muotia. Nemen ydinarvoihin kuuluvat ekologisuus, tasa-arvo ja läpinäkyvyys.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytetään kvalitatiivista tutkimusta, joka toteutetaan teoriapohjalla ja kuluttajakyselynä. Tavoitteena on laatia kuluttajien näkemyksiin perustuvia parannusehdotuksia toimeksiantajan brändiviestintään liittyen ja antaa kattava näkemys brändi-imagosta. Opinnäytetyön keskeisiä tutkimusaiheita ovat brändiin liittyvät käsitteet kuten brändi, brändi-imago, brändi-identiteetti ja tavoitemielikuva. Tutkimuksessa käytettiin Marimekkoa esimerkkinä tukemaan teoriapohjaa onnistuneesta brändäyksestä. Näiden lisäksi käytössä oli toimeksiantajayrittäjän haastattelu ja yrityksen sisäinen brändikirja.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimeksiantajayritykselle kompakti tietopaketti vaatetusalan brändi-imagon muodostumisesta ja se antaa hyvät pohjatiedot muille aloitteleville yrityksille. Kyselytutkimuksen tulosten perusteella Nemen kannattaa seuraavaksi täydentää brändikirjaansa kattavammaksi ydinarvojen näkökulmasta, jonka avulla viestintä muuttuisi yhtenäisemmäksi. Opinnäytetyö tulee olemaan ajankohtainen pitkään, sillä brändäystä tarvitaan menestyksekkäiden yritysten luomiseen. Tarkastelun ulkopuolelle jäi markkinointistrategia, josta voisi tehdä oman tutkimuksen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste