Cinema 4D:n dynamiikkaan, simulaatioon ja Xpressoon pohjautuva 3D-animaatio
Cin, Selahattin (2022)
Cin, Selahattin
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286806
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286806
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tuoda esille MAXON Cinema 4D–ohjelman dynamiikka- ja simulaatiotyökalujen toimintatapaa. Tavoitteena on luoda ja tuoda esiin dynamiikan ja simulaation avulla tehtyä mekaanisten esineiden animointia.
Tarkoituksena on osoittaa, kuinka Cinema 4D:n dynamiikka- ja simulaatiotyökalulla voidaan luoda dynaamisia animaatioita, joissa voidaan käyttää aerodynamiikkaa, moottoreiden voimaa ja automaattista jousitusta, jotta auto saadaan liikkumaan ja näyttämään realistiselta. Esimerkiksi aerodynamiikkaa, moottoreita, kohteiden törmäyksiä ja monimutkaisia vuorovaikutusliikkeitä voidaan luoda ja hallita Xpresso-editorilla.
Tavoitteena on tehdä lyhyt auto-animaatiopätkä, jossa haluan käyttää aerodynamiikkaa, jousitus, moottoreita sekä ohjata sitä Xpresso-editorilla. Tarkoitus on käyttää enemmän visuaalisuutta sekä edellä mainittujen työkalujen työskentelytapoja.
Opinnäytetyön lopputuotteena tuotan animaatiovideon, jossa auton animaatio pohjautuu Xpresso-editorin ja dynamiikka- ja simulaatiotyökalujen käyttöön. Tarkoitus on tuottaa visuaalisesti näyttävä animaatiopätkä, joka tuo esiin Cinema 4D-dynamiikan ja simulaatiotyökalun, kuten aerodynamiikan, moottoreiden voiman ja auton jousitus, käyttöä animaatioiden teossa.
Tarkoituksena on osoittaa, kuinka Cinema 4D:n dynamiikka- ja simulaatiotyökalulla voidaan luoda dynaamisia animaatioita, joissa voidaan käyttää aerodynamiikkaa, moottoreiden voimaa ja automaattista jousitusta, jotta auto saadaan liikkumaan ja näyttämään realistiselta. Esimerkiksi aerodynamiikkaa, moottoreita, kohteiden törmäyksiä ja monimutkaisia vuorovaikutusliikkeitä voidaan luoda ja hallita Xpresso-editorilla.
Tavoitteena on tehdä lyhyt auto-animaatiopätkä, jossa haluan käyttää aerodynamiikkaa, jousitus, moottoreita sekä ohjata sitä Xpresso-editorilla. Tarkoitus on käyttää enemmän visuaalisuutta sekä edellä mainittujen työkalujen työskentelytapoja.
Opinnäytetyön lopputuotteena tuotan animaatiovideon, jossa auton animaatio pohjautuu Xpresso-editorin ja dynamiikka- ja simulaatiotyökalujen käyttöön. Tarkoitus on tuottaa visuaalisesti näyttävä animaatiopätkä, joka tuo esiin Cinema 4D-dynamiikan ja simulaatiotyökalun, kuten aerodynamiikan, moottoreiden voiman ja auton jousitus, käyttöä animaatioiden teossa.