Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö: myyjän työ kultasepänliikkeessä

Mäkinen, Emmi (2023)

 
Avaa tiedosto
Paivakirjamuotoinen opinnaytetyo myyjan tyo kultasepanliikkeessa.pdf (441.6Kt)
Lataukset: 


Mäkinen, Emmi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304286751
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarkastella kultasepänliikkeen myyjän keskeisimpiä päivittäisiä työtehtäviä ja ammatillista kehittymistä sekä hyvien vuorovaikutustaitojen merkitystä asiakaspalvelu- ja myyntityössä.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena ja sen kokonaisvaltainen tarkoitus oli tutkia ja analysoida kirjoittajan omaa ammatillista kehitystä ja osaamista asiakaspalvelijana ja myyjänä. Päiväkirjamerkinnät ajoittuivat kymmenen viikon mittaiselle jaksolle 2.1.-12.3.2023. Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teorialuvuista, päiväkirjaraportoinnista sekä johtopäätösluvusta. Teoreettiseen viitekehykseen sisältyvät päiväkirjaraportointi, B2C-myynti ja asiakkaat sekä hyvät vuorovaikutustaidot. Ensimmäisessä teorialuvussa on avattu B2C-myyntiä ja asiakkaita ostoprosessin ja asiakastyyppien, sekä asiakaskäyttäytymisen, asiakaskokemuksen ja asiakasarvon myötä. Toisessa teorialuvussa keskitytään enemmän asiakaspalvelijan ja asiakkaan keskinäiseen vuorovaikutukseen.
Opinnäytetyön johtopäätöksissä kävi ilmi, että hyvät vuorovaikutustaidot ovat asiakaspalvelu- ja myyntityössä merkittävän tärkeitä ja ne vaikuttavat osaltaan myös asiakaskokemukseen. Vuorovaikutustaitojen avulla saadaan nopeasti selville asiakkaan tarve, joka usein tuottaa asiakkaalle tärkeää arvoa. Hyvät vuorovaikutustaidot mahdollistavat myös erilaisten asiakkaiden yksilöllisen palvelemisen. Kirjoittajan oma ammatillinen kehittyminen ja osaaminen eteni myös raportointijakson aikana ja asetettuihin kehitystavoitteisiin päästiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste