Mobiilipeliin perustuvan PC-pelin kehitys
Heikkinen, Arttu (2023)
Heikkinen, Arttu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037389
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yksinkertaisen mobiilipelin pohjalta monimutkaisempi PC-pelidemo sekä tutustua PC-pelien kehitykseen. Peli toteutettiin Unity pelimoottorilla, C#-ohjelmointikielellä ja Visual Studio Codella.
Työssä tutustutaan Unity-pelimoottoriin sekä sen kilpailijoihin. Pelissä käytetyt grafiikat ja äänet hankittiin Unity Asset Storesta. Projektissa versiohallintaan käytettiin GitHubia.
Raportissa käsittelen PC- ja mobiilipelien eroja ja eri alustojen hyviä ja huonoja puolia. Kerron eri pelimoottoreista ja työkaluista, joita tarvitaan pelikehityksessä. Lisäksi käyn läpi eri vaiheet, jotka kuuluvat pelikehitykseen. Kerron pelin suunnittelusta, kehityksestä sekä jatkokehityksestä. The goal of this thesis was to develop a demo of a PC game based on a casual mobile game and to learn more about the development of PC games. The game was developed using Unity game engine, C#, and Visual Studio Code.
In the report we get familiar with Unity game engine and its competitors. All the graphics, textures and sounds used in the game are from Unity Asset Store. For version control I used GitHub.
In the report I go through the differences between PC and mobile games and talk about what is great about each platform. I will tell you about the different tools and engines needed for game development. I also talk about different stages that are part of game development from planning all the way to further development.
Työssä tutustutaan Unity-pelimoottoriin sekä sen kilpailijoihin. Pelissä käytetyt grafiikat ja äänet hankittiin Unity Asset Storesta. Projektissa versiohallintaan käytettiin GitHubia.
Raportissa käsittelen PC- ja mobiilipelien eroja ja eri alustojen hyviä ja huonoja puolia. Kerron eri pelimoottoreista ja työkaluista, joita tarvitaan pelikehityksessä. Lisäksi käyn läpi eri vaiheet, jotka kuuluvat pelikehitykseen. Kerron pelin suunnittelusta, kehityksestä sekä jatkokehityksestä.
In the report we get familiar with Unity game engine and its competitors. All the graphics, textures and sounds used in the game are from Unity Asset Store. For version control I used GitHub.
In the report I go through the differences between PC and mobile games and talk about what is great about each platform. I will tell you about the different tools and engines needed for game development. I also talk about different stages that are part of game development from planning all the way to further development.