Yrityksen brändin kasvattaminen sosiaalisessa mediassa
Vähäkuopus, Kalle (2023)
Vähäkuopus, Kalle
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037435
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305037435
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty opiskelijan omaan yritykseen Baskeri Productions. Yritys tarjoaa valo- ja videokuvauspalveluita yksityis- ja yritysasiakkaille. Opinnäytetyössä tutkitaan brändin kasvattamista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen taustalla vaikuttaa yrittäjän halu toimia kokopäiväsenä yrittäjänä yrityksessään. Tämän onnistuminen vaatii onnistunutta brändäystä ja mainontaa, joka voidaan toteuttaa sosiaalisessa mediassa.
Tietopohja käsittelee henkilöbrändiä ja sen tuomia hyötyjä. Tutkimuksen tietopohja on kerätty asiaa käsittelevästä kirjallisuudesta, tutkimuksista ja nettiartikkeleista. Koska tutkimuksessa käsitellään muun muassa henkilöbrändiä ja sosiaalista mediaa, on monipuolisten ja ajankohtaisten tietolähteiden käyttäminen hyvin tärkeää tutkimuksen kannalta.
Kirjoitetusta tietopohjasta on pyritty tekemään mahdollisemman helppolukuinen, jotta asiasta tietämätönkin lukija ymmärtää tutkimuksen sisällön täysin.
Tutkimusosuus opinnäytetyössä tehtiin haastattelemalla kolmea yrittäjää ja kolmea sosiaalisen median käyttäjää. Haastattelut suoritettiin etänä Google Meets ohjelman avulla ja haastattelut litteroitiin.
Opinnäytetyöhön tehdyn tutkimuksen perusteella, tutkimuskohdeyritys voi kehittää itselleen toimivan tavan markkinoida palveluitaan ja luoda brändiä tunnettavammaksi hyödyntäen sosiaalista mediaa.
Tietopohja käsittelee henkilöbrändiä ja sen tuomia hyötyjä. Tutkimuksen tietopohja on kerätty asiaa käsittelevästä kirjallisuudesta, tutkimuksista ja nettiartikkeleista. Koska tutkimuksessa käsitellään muun muassa henkilöbrändiä ja sosiaalista mediaa, on monipuolisten ja ajankohtaisten tietolähteiden käyttäminen hyvin tärkeää tutkimuksen kannalta.
Kirjoitetusta tietopohjasta on pyritty tekemään mahdollisemman helppolukuinen, jotta asiasta tietämätönkin lukija ymmärtää tutkimuksen sisällön täysin.
Tutkimusosuus opinnäytetyössä tehtiin haastattelemalla kolmea yrittäjää ja kolmea sosiaalisen median käyttäjää. Haastattelut suoritettiin etänä Google Meets ohjelman avulla ja haastattelut litteroitiin.
Opinnäytetyöhön tehdyn tutkimuksen perusteella, tutkimuskohdeyritys voi kehittää itselleen toimivan tavan markkinoida palveluitaan ja luoda brändiä tunnettavammaksi hyödyntäen sosiaalista mediaa.